På senaste

Även denna helgen har susat förbi innan man hann märka att det ens var helg. Fint väder fick vi njuta utav. I lördags var vi hos mina kusiner där den ena nyss fyllt 20. Så blev inte någon utevistelse den dagen direkt. På kvällen lekte jag mest taxi.
I söndags fick jag åka med snälla Cemilla och Rickard in till Malmö för att alla vi mammor i mammagruppen skulle umgås och ha trevligt på andys lekland. Isak var dock inte riktigt på humör och gnällde mest och blev ledsen om jag satte ner honom. Men lite glatt humör och lite roligt tror jag ändå att han tyckte det var, ser så ut på fotona iaf. Blev inte många och inte jättebra, nästa gång jag byter mobil ska jag se till att få en med bra kamera.

 Bollarna är ju ett säkert kort
 Och detta här var ju faktiskt också¨skoj!

Han kom igång ordentligt när det var tid att köra hem. Skitungen :) .  Hemma var vi dock inte länge, vi var ute och njöt av det fina vädret. Tog en tur ner till Bertils kiosk för första mjukglassen bland annat, gissa om Isak tyckte det var gott liksom :) . Och sen för att få lite extra motion så blev det en tur upp till mina föräldrar också. Fast Isak var inte så rolig för han hade fått sig förlite sömn minsann så det var gnälligt. Men han hade det mysigt i sin vagn iaf


Måndagen fortsatte i ett lika härligt väder minsann. Och måndag innebär öppet hus:



Isak har fått för sig att han är farlig, säger BUUU till allt och alla så tänkte att med en t-rex på sin tröja kanske han blev farligare men där var ingen som blev rädd ändå :) . Dagen fortsatte sen med mera utevistelse. Bland annat en ordentlig kvällstur. Frisk luft innan läggdags kan ju inte vara fel :) .

Idag har vi varit och hälsat på dagiset som Isak ska gå på. Det kändes bra. Hon visade och berättade och allt lät bra och trevligt. Isak han hoppade ner på golvet och kröp ifrån oss :) . Han blev rent frälst i en rutchkana de hade därinne och skulle åka hela tiden så Patrik fick hjälpa honom med det medans jag fyllde i dagistiderna och våra kontaktuppgifter och sådant. Nu återstår bara att fylla i den dära om vår inkomst, det måste jag kolla upp bättre för att det ska stämma :) . 
Fick ju mitt schema från Rusta för maj månad igår och ja, det var lite annorlunda än vad jag är van vid. I vanliga fall är våra tider 6-15, 9.30-15.30 samt 15-19.30 . Så jag hade ju planerat med mamma att de ggr jag jobbar 6-15 skulle hon komma hit och ha Isak och lämna Isak kl 9,30 så Isak slapp långa dagar på dagis. Jag har ju bara 50% tjänst precis som alla andra så det är 1 gång i veckan jag jobbar 6-15. Men på detta schemat nu så var det helt andra tider. Det var 6-15, 7-16 eller 8-17. Alltså helt underbara tider egentligen för det innebär att jag bara behöver jobba 3 dagar i veckan för att uppnå mina 50% . (Eller lite mer än 20 timmar blir det faktiskt, i maj jobbar jag i snitt 23 timmar i veckan) . Men däremot innebär det lååånga dagar på dagis för Isak. Och det känns lite småtrist. Men det är nu i 6 veckor sen har jag semester, Patrik lär väl ha semester och sen jobbar jag i tomelilla och han kommer vara på dagis mellan 6,45 - 12 bara. Och som Sara skrev till mig nyss, han kommer ju sova bort en del av den tiden. Plus att dom äter en himla massa :) . Så jo, det ska nog bli bra, min ångest dämpades. Nu är det bara det jobbigaste av allt, om han blir ledsen. Och ja, jag vet att de flesta barn blir ledsna och att det inte går någon större nöd på dom egentligen men bara tanken att jag ska vända min son ryggen och gå därifrån när han är ledsen och vill jag ska stanna känns jättehemskt. Sen spelar det ingen roll att han 5 min senare skrattar och leker för jag kommer ändå känna dåligt samvete som bara vänder honom ryggen och går när han är ledsen.
Det är som förskoleläraren sa: Jag tycker inte synd om barnen när dom blir ledsna för föräldern går för jag vet att barnet har det bra och att den 5 minuter leker och har kul. Men jag tycker synd om föräldern som går iväg kanske med en jobbig känsla mot bröstet och vet om att senast hon/han såg sitt barn så var det ledset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0