Påsk

Snart är påsken över igen. Hoppas det fina vädret fortsätter dock. Har varit ute nästan dagligen (alla dagar utom en denna vecka) och lapar i oss frisk luft och sol. Ja, också en och annan glass ;) . Så om någon undrar hur det går med min Noka diet så kan jag avslöja att det inte går jättebra för tillfället, tappade motivationen men ska försöka leta upp den igen.  Iågrkväll var vi hemma hos Christian i Spjudstorp på fest. Jag drack lite vin och någon cider, Patrik vart helnykter denna gången. Egentligen var jag sugen på att ut och dansa men så visste jag att vi skulle upp tidigt idag så jag kände att jag inte orkade.  Var uppe 7.30 imorse för vi skulle iväg på någon veteranmarknad i Degeberga. Patrik behövde något till Mustangen och jag tyckte det kunde vara skoj att åka dit ihop alla 3 då. Solen lyser ju så fint och värmer även idag så det var lyckat. Ingen marknad för mig direkt men jag överlevde, hann inte ens bli uttråkad innan vi åkte hem. Men trött och ont i huvudet tyvärr så det lev en huvudvärkstablett och marsh i säng så fort vi kom hem.  Känner att huvudet fortfarande gör ont och att jag troligtvis har en förkylning på G . Underbart ju.....
Ikväll ska vi iväg på påskmiddag hemma hos Patriks föräldrar. Ska inte skriva att det kommer bli gott för jag gillar inte påskmat men det kommer bli trevligt iaf. Ska köra mams och paps till Tingvalla ikväll också, dom ska dansa till Elisas. Hade med velat göra det men Patrik är inte sugen och det känns inte så roligt att gå dit utan honom med tanke på att det ju är par dans.

Imorgon händer nog inget speciellt vad jag vet. Patrik skulle hjälpa Christian med staketet har jag för mig så jag och Isak får roa oss på egen hand. Och sen börjar inskolningen. Fortfarande svårt att förstå att det redan är dags.

Lite lustigt, ju mindre jag sitter vid datorn desstu mer undrar ja varför jag brukar spendera så mycket tid vid den. Egentligen hände inte speciellt mycket. Visst, där kan dyka upp någon blogg men den brukar inte försvinna direkt tills kvällen eller dagen därpå. Och facebook är EGENTLIGEN en skitsida. Folk lägger upp lite bilder, man skryter lite om något, man uppdaterar om vad man gör eller gjort. Vem bryr sig egentligen? Ändå uppdaterar jag ofta och ändå måste jag logga in och läsa. Risken finns väl att jag snart gör som Patrik, dvs avslutar sidan. Avgiftning ;) .

Nä minsann, nu ska jag ta en alvedon till så jag överlever denna dagen med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0