Påsklov

Jag gillar inte påsklov. För jag går ju inte ens i skolan så det är inget skoj. Påsklov betyder att allt roligt håller stängt, inget öppet hus :( . Det är tråkigt, även om det bara handlar om 2 ggr och 2 timmar åt gången så är det iaf 2 timmar med lite mer stimulans och framförallt socialt umgänge. De flesta har ju börjat jobba nu så det är inte lika lätt längre med det dära. Om exakt 2 veckor är Isak på dagis just nu. Det är rätt skönt för min första jobbdag består av ett kort litet pass här i Tomelilla medans resten av gänget är på möte. Jag börjar 7.30 och slutar 10.30. Så Isaks första dagisdag blir ca 4 timmar lång om ens det. Sen blir det ju desstu längre dagar när jag börjar på Rusta.  Jag har som vanligt bra framförhållning :) . Extrakläder är nedpackade i väskan som ska stå på dagis, har valt ut regnkläder samt regnsövlar. Också snuttefilt och napp till vilan.  Förra veckan fixade jag det sista: Överdragsbyxor. Äntligen liksom. 1 par överdragsbyxor och en vindjacka från pop för 200:- inkl frakt, helt okej. Begagnat förstås men i fint skick.  Så materialmässigt är vi klara för dagis iaf. Nu får vi se hur inskolningen går nästa vecka. Tanken var ju att både jag och Patrik skulle gå en av dagarna, sen bara jag resten. Men nu ser det nästan ut som att jag får ta alla dagarna ensam för dom är en man kort på hans jobb så han kommer aldrig få ledigt.

Idag är en sån dag som jag verkligen behöver städa och jag vill verkligen inte. Men jag ska ha folk hit ikväll och man vill inte visa upp en svinstia direkt. Sovrummen och badrummet är klara. Köket är nästan klart, har lite mer att diska bara. Också måste jag iväg med papp och tidningar, handla lite. Dammsuga och det tradigaste av allt: vika tvätt. Också ser vardagsrummet hemskt ut som alltid men det är inte lönt att städa än.  Jag visste inte att jag tog jobb som städerska samtidigt som jag blev sambo.......

Aja, solen skiner iaf

Kommentarer
Postat av: Elin *paraflaxen*

Faktiskt, så kan de inte neka honom att ta ledigt för att skola in sitt barn i barnomsorgen, han har under denna ledighet rätt att ta föräldraledigt. Det handlar väl kanske mer om viljan i så fall om han väljer att inte göra det. Så att de är en man kort på jobbet är inte hans huvudvärk, det är ju hans chef som ska se till att det finns folk att ringa in vid behov.

2011-04-18 @ 10:48:44
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0