Ullared släng er i väggen, Lindex rea is da shitt

Alltså ibland ska man ju bara ha tur och idag var det jag :) . Jag letar ju efter överdragsbyxor men har ingen större tur med att hitta sånna. Boans var inget som föll i smaken och h&m shop online har inga alls. Så jag tänkte att jag har ju presentkort på Lindex så jag kan ju åka i till Ystad och shoppa ett par sånna där då, såg på hemsidan att dom hade ett par för 179:- . Sen prata jag med mamma imorse och berätta det och då sa hon att du kan lika gärna ha följde med mig på bussen till Simrishamn då och gå på Lindex där, hade ju helt glömt att lilla Simrishamn har en Lindexbutik. Men ja, jag tackar inte nej till sällskap så så blev det. Och tack och lov för det alltså!!!  In kommer vi i butiken och där är en rund stång med vinterkläder som sälj på rea. Tittade på priserna och tyckte att det var väl inte så jättestor rea direkt. Men sen titta jag på REA skylten som hängde ovanför kläderna igen och där står det 1/2 rea priset. Alltså hälften av priset som stod på de röda lapparna och då var det en annan sak :) . Jag hade kunnat komma hem med allt på stången men man får ju bärga sig lite. vad jag köpte var följande:

 Lite dåligt foto tackvare reflexerna men detta är alltså Lindex svarta FIX overall. Ordinariepris 699:- och nu kunde jag köpa den för 249,50 . Köpte denna i storlek 92

 Deras söta bamseoverall ordinariepris 499:- , nu 174,50 . Storlek 104 så den får ligga på vänt.

 Termobyxor ordinarie pris 299:- och nu 74,50 . Storlek 104 dom med, så synd jag inte hitta matchande jacka också :)

 Också denna badrocken som blir perfekt att ha på söndagarna i höst när vi ska fortsätta med plask och lek eller vad det nu kallas. Kostat 299:- , nu 89,50 .

Jag blev jätteglad. Om jag köpt allt detta till ordinarie pris så hade det gått på 1796:- , nu gick det på 588:- . Också hade jag ju presentkort på 100:- .
Dock står jag fortfarande utan överdragsbyxor för dom var såklart slut i storlek 86 :) . Men jag känner mig rätt nöjd ändå vill jag lova!! Nu ger det sig bara att Isak inte tar ett ordentligt skutt och växer ifrån storlek 92 innan vintern kommer. För jag har nu en overall samt en skaljacka från pop med windfleecejacka att ha under. Fattas skalbyxor bara. Ja osse vantar, mössa och skor men det får faktiskt vänta :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror inte du behöver oroa dig för storleken. Jag är helt säker på att Melker kommer kunna ha sin 86 overall nästa år också :)dem växer inte så mkt nu. Härligt när man kan göra riktiga fynd!

2011-04-14 @ 13:39:44
Postat av: Sandra

Rea är underbart :)

2011-04-21 @ 14:16:20
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: emma

Vilket fynd du gjorde på ytterkläderna! De va många hundralappar du sparade in där!:)

2011-05-03 @ 09:18:46
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: emma

ja damsuga borde man egentligen göra varranan dag o moppa minst 1 gång i veckan, men de är bara sådana folk som är riktiga petiga som gör sånt!

2011-05-03 @ 09:19:47
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0