Barnsele

På Babyproffsen finns en barnsele man kan köpa. Jag är jättesugen på att köpa en sådan. Tyvärr ingår jag i skaran som bryr sig väldigt mycket om vad andra folk tycker och tänker så jag vågar inte riktigt för vad alla andra ska tänka, tycka och tro.  Men det vore verkligen praktiskt. Inte för att begränsa Isak utan precis tvärtom, för att han ska få mera frihet. Typ när vi går till affären så brukar han ibland snällt gå och hålla min hand en bit och sen när han blir trött så blir det vagnen. Men ibland får han för sig att han absolut inte ska hålla handen och då har jag inget annat val än att sätta honom i vagnen för jag kan ju inte riskera att han springer ut på gatan. Hade jag nu haft en sele så hade han allt som oftast kunnat få gå själv istället för att åka i vagnen samtidigt som jag haft koll så inget hände honom.
Bara en sån där tanke som jag ibland går och tänker på när jag har fötlite att göra :)

Elin tyckte att jag varit väldigt tyst på senaste och undra typ om jag levde (vi brukar prata rätt ofta på msn och sen brukade jag göra en del inlägg på fejjan). Jodå, lever gör jag även om jag konstant är väldigt trött. Om jag inte hat en spiral så hade jag varit säker på att jag vore gravid. Jobbar en del och sover dåligt så egentligen är det inte så konstigt. Sen blir jag utmattad av att ens tänka på jobbet. Önskar verkligen att jag inte behövt gå tillbaka. Inte blev det bättre av vissa ändringar heller men inte värt att skriva om det här, är inte till för allas ögon.
Isak är inte ledsen över att vara på dagis mycket iaf :) , nu är sommaren över och den vanliga personalen tillbaka så han är så nöjd så. Vilket är superskönt, inte kul när dom är ledsna. Han hade en sån period med när han var ledsen vid lämning. Tack och lov var det Patrik som lämnade.  Annars är han vår lilla underbara gosse som håller oss i trim. Ena dagen är han gos och mysig och nästa jävulens avkomma :) . Och det är så det ska va.

Bortsett från jobbet så flyter livet på rätt bra. Känner mig tillfredtälld med tillvaron. Känner mig lugn och lycklig för första gången på väldigt länge

Kommentarer
Postat av: Jenny

e de en sele som sitter fast mellan dig o Isak eller?? Isåfall borde de väl inte va nått problem.. Verkar hur bra som helst väl

2011-08-24 @ 22:50:31
URL: http://liljan81.blogspot.com
Postat av: Jessica Jönsson

Jenny: Det är lite mer hundkoppel aktigt än så. Isak har en sele på sig och till den finns ett koppel som den vuxna håller i. antar att det är därför som folk kan reagera så starkt på de, just att det är för hundlikt

2011-08-26 @ 13:45:16
Postat av: Rebecka'

Fin & sjukt bra blogg sötnos! :) i like it'

2011-08-26 @ 14:01:38
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

fin bild i headern utan kläder =) vackert

2011-08-26 @ 14:44:40
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tycker du ska skaffa en om du vill och strunta i vad andra tycker.

2011-08-28 @ 23:09:25
URL: http://timoti.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Jag tycker det verkar vara jättebra. Men jag tänker tyvärr likadant som dig.. på vad alla andra tycker. Man ser ju aldrig någon med sån sele tycker jag? Men ändå vet man att de finns där att köpa. Men om du börjar så gör kanske fler likadant? =)

2011-09-15 @ 13:53:24
URL: http://phia.bloggspace.se
Postat av: b

Ett tips kan vara att köpa ett och börja med att annvända den i vagnen, någon park eller likande, innan man ger sig ut i vimlet. Själv tycker jag att skillnaden ligger i hur man annvänder den snarare i om man annvänder den. (annvänder själv sele på barnen ibland). Lycka till. (tips. finns även selen som er ut som både västar, ryggsäckar, retro mm så finna tt välja på.

2011-10-14 @ 22:11:53
Postat av: b

På väg hem från affären såg jag en mamma gåendes med sitt barn. Hon höll i barnets luva och styrde henne framåt. När dottern vände sig om ramlade hon och luvanlossnade frånjackan och hon blev ledsen. Detta upprepade sig precis när jag hade gått förbi och dottern sprang ut i gatan. Det fick mig att tänka på (i rellation till ditt inlägg) vilket är bäst, sele eller luva. I detta fall blev jag orolig för flickan och risken för skada. Ja, hur gör man/ vi igentligen?

2011-10-22 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0