Första augusti tjugohundraelva

Så har vi kommit in i den såkallade sista sommarmånaden och den verkar bjuda på ett härligt väder och det tackar jag för. Inatt har jag jobbat så ska försöka få mig lite vila innan jag hämtar upp Isak på dagis vid 12 tiden. Sen ska jag och min kompis ta oss en lång promenad så får Isak sova gott i vagnen ute i den friska luften. Gäller att passa på medans det är fint väder.  Trots att det är lite jobbigt med jobbnätterna i och med tidiga morgnar så är det väldigt bra för mig. Det blir promenad på kvällen oh promenad på morgonen plus att jag alltid äter frukost när jag jobbat natt, något jag är väldigt slarvig med annars. Men nu kommer man liksom upp och ut och hinner få sig en aptit och mitt ständiga morgonillamående försvinner. Jag mår alltid illa när jag måste upp så tidigt, där är problemet med att jobba morgon på Rusta för då blir det inte heller frukost. När jag börjar klockan 6 så får jag ju upp vid 5 tiden och inte en chans att jag kan äta frukost då. Sen har vi ju ingen frukostpaus på jobbet så det blir lunch sen klockan 11 och då e man så hungrig så man slänger i sig maten. Tycker det är urkorkat att vi inte har frukost på schemat, tänk så mycket bättre vi hade jobbat med mat i magen.  Mitt morgonillamående beror inte på någon graviditet, jag är alltid morgonillamående.
så jag borde fortsätta med detta även dagar som jag är ledig, att ut. Jag emnar det är bara att ge Isak sin frukostvälling och sen ut och gå i iaf ½ timme och sen in och äta. Och vad står i vägen för mig om inte min satans lathet? :) . Varför sätter man alltid käppar i hjulet på sig själv? Är det inte det ena så är det det andra. Hopplöst fall. Men en vacker dag kanske jag lär mig att ta bättre hand om mig själv också. För om sanningen ska fram (vill du ligga med mig då :P) så blir ju allt annat också mycket bättre om jag själv mår bra.

Nu ska jag sända iväg ett mail till våra kära hyresvärdar och påminna dom om att vi fortfarande vill ha om målat i köket. Sen ska där upp nya fina gardiner. ska inhandla dom också bara, hitta vita fina i Jotex rea katalog men dom var ju såklart slut nu när jag skulle beställa dom. Men jag får leta vidare. Inredning e skoj. Senaste inköper blev ny tvättkorg, och jisses vad en sån liten sak kan göra stor skillnad. Ser mycket bättre och prydligare ut i hallen nu.

Nä, sängen var det :)

Kommentarer
Postat av: Tusse

Har du smartphone? Jag skaffade runkeeper som app, så nu e jag jätte taggad för promenader...

2011-08-01 @ 09:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0