Dag 1

Ibland får man öppna ögonen och inse sanningen. Det har jag gjort nu. Och sanningen är att jag är ohälsosamt tjock. Detta funkar inte, jag måste göra något åt det och det fort. Jag har sen en tid tillbaka kontakt med en av mina kollegor från MeAndI, Elin heter hon. Och Elin har tagit sen ner i vikt med hjälp av något som heter Noka produkter. Det är pulverdiet, man kan även få det som nudlar eller soppa.
 Smakerna på shaksen finns i jordgubb, blåbär, vanilj och choklad. Min startdag är idag. Från idag och 14 dagar framåt ska jag inte äta något annat än dessa shakes eller ev något paket nudlar från Noka. Undantaget är max 1 frukt per dag och jag får dricka vatten och kaffe typ. Om någon vill veta mer om hur detta funkar så gå in på hemsidan http://www.bantning.se/produkter/ .

Så här ser alltså min planering ut:
14 dagar med enbart Noka produkter (vatten, kaffe och frukt även)
Därefter 21 dagar med Noka produkt frukost och lunch. Kvällsmålet äts med familjen
Sen börjar jag att äta frukost och kvällsmål och tar Noka på lunchen och här har jag inget mål om när jag ska sluta, för lunch är jag så himla dålig på att äta ändån. Men vid detta laget ska ska jag lägga in träning också. På det viset så klarar jag att äta lite fler kalorier som oftast frukost och kvällsmål ger.

Där är många som säger att pulverdiet funkar inte, man går upp minst ika mycket igen när man slutat. Och ja, om jag fortsätter äta som jag gör idag så kommer jag självklart gå upp igen när jag slutat med Noka, det förstår jag också. Jag måste ju lägga om kosten, självklart. Jag ger mig på Noka eftersom jag känner att jag behöver en kickstart och rasa ner i vikt först så jag får min motivation. Och undertiden så får jag spana ut recept som ger mig den kalorinivå jag ska ha och inte massa överflöd. Att jag någon gång kommer sväva ut och äta en pizza eller dylikt förstår jag.
Jag ber mina vänner redan nu att snälla, ha förståelse. Stötta mig istället för att klanka på mitt val av bantning. För detta kommer bli tufft och det blir fan så mycket tuffare om ni bara klankar.

Idag var min första dag så jag blandade en milkshake av blåbär. Fy fan säger jag bara. Om jag lyckades få i min 50 ml så är det allt, den smakade pulver så det stank om det och var så äcklig att det vände sig i magen på mig. den var jag tvungen att hälla ut, skulle kräkt upp allt igen annars. Blandade en choklad istället. Jag vill inte påstå att den var god men den var inte heller äcklig. Fast några 250 ml kunde jag inte dricka. Jag hr problem med frukost i vanliga fall med så jag e inte så jätteförvånad att jag inte fick ner allt. Får lyckas på lunchen istället. Typ vid 14 tiden är det dags för nästa. Ikväll kommer järnprovet, då de andra ska äta kvaällsmat. Men med tanke på att jag ska laga blomkålsstuvning med bacon så lär jg ju inte bli sådär jättesugen :) .


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med dig om allt :)

jag vill också testa NOKA egetligen, men måste äta upp mina Allevo ja har hemma först :)

Håller tummarna.

2011-02-15 @ 11:22:32
URL: http://www.nattstad.se/Emma.Engström
Postat av: Ann-Sophie

Mina nutrilette var äckliga i början men jag lärde mig tycka om dom. Dricker bara med chokladsmak.. de andra gillar jag inte. Ska nog börja igen =O

2011-02-15 @ 11:48:59
URL: http://phia.bloggspace.se
Postat av: Anna

Peppar dig till tusen!!

kramar Anna

2011-02-15 @ 11:53:11
URL: http://www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Melkers mamma

Lycka till! Hoppas du finner den motivation du behöver. Jag har också funderat på att dricka sådant men eftersom att jag ÄLSKAR mat, så vet jag att det inte funkar, istället har jag valt att motionera ordentligt, så jag springer 3 dagar i veckan och tränar på gym 2-3 dagar.

2011-02-15 @ 12:09:46
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Lycka till! peppkram :)

2011-02-15 @ 12:22:22
Postat av: Lina - Melkers mamma

Ja det fick jag :) finns hos Rut & Melker i Ystad på gågatan.

2011-02-15 @ 13:31:43
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0