Dag 5. Känns som jag vunnit en liten seger

Känns verkligen som att jag vann en liten seger igår. Jag överlevde liksom, jag klarade av att inte äta någon mat eller något godis. Trots kroppen skrek efter godis och mitt huvud värkte och hade sig så gav jag mig fan på de och det gick. Jag är trött, matt och lite grinig om dagarna men jag överlever. Och idag känner jag mig lättare (inte viktmässigt kanske men). Igår när sambon drog för att handla godis så tittade jag på chipsen och tänkte "Jag skulle ju kunna ta lite, Patrik skulle aldrig märka och ingen skulle få veta" . Men jag bantar ju faktiskt för min egen skull, inte för alla andras.

En helt 100% ren kur är det egentligen inte. I en ren kur är det typ shakes, deras nudlar eller deras soppor och vatten man ska ta. Jag äter lite frukt om dagen (typ 1 frukt) och i nudlarna så blandar jag i broccoli. Igår när det var fredag så unna jag mig även sallad av ½ gurka, 1 tomat och ½ litet paket keso vitlöksmak. Det sistnämnda är dock enbart till fredagsmyset.

Funderar på om jag ska börja på viktväktarna eller viktklubb.se eller något sen när jag börjar äta både frukost och kvällsmat. För när det gäller frukosten så är det lätt, där vet jag exakt vad jag kan äta. Värre med kvällsmaten, man vet väl på ett ungefär vad som är illa men ändå inte helt. Får kolla upp kcal innehållet samt veta vad jag bör äta för att gå ner eller hålla vikt. Också bestämma mig för vad jag ska börja träna. Lutar åt Zumba.

Ska snart ta dagens första shake. Det tar ite emot, min mage är inte alls intresserad av att få en mjölbomb på morgonen.

Kommentarer
Postat av: christina

Sen när du ska börja äta kvällsmat så kan du ju äta vanliga middagar... det är godis o allt sött o fett som gör att man går upp i vikt. Inte vanlig mat. Jag tror det räcker gott o väl att inte äta godis, kakor, chips o sånt mer än en gång i veckan och äta normala portioner mat alltid. Tror du skulle gå ner massor om du bara gjorde så, plus tränade ibland.

2011-02-19 @ 10:44:52
Postat av: Lina

Absolut blir man av med det. Det är faktiskt otroligt hur fort det går för kroppen att inse hur bra den mår utan socker och på ingen tid alls försvinner suget :) Så du har inte långt kvar! jag är också ett riktigt godis, kaka o matmonster! men jag försöker att inte bara vräka i mig ara för att det är helg utan känna efter vad jag verkligen är sugen på. är det lösgodis kan man köpa en mindre lagom påse så finns där inget kvar till dagen efter :)

2011-02-19 @ 12:47:22
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0