Dag 6

Jäkla tjatande eller hur ;) . Men idag känns det lugnt. Hela dagen igår gick jättefint och jag hade ingen huvudvärk. Igår kändes det inte så himla motigt (även om Jennys kladdkaka såg väldigt inbjudande ut). Min nya inställning är mycket tack vare Elin som påminde mig om att ifall jag bara fokuserar på hur jobbigt det är så kommer det också bli väldigt jobbigt. Och att jag faktiskt klarade fredagen utan godis styrkte mig med.  Just nu är det inte godis jag längtar efter utan kors i taket så längta jag efter mat. Och det måste inte vara en pizza eller annat fett (fast jag ska erkänna att jag enda sen jag började varit sugen på en cheeseburgare på mc donalds) utan helt vanlig mat. Ska snart sätta mig och göra matlistor över okej mat att käka på kvällen. Min frukost är ju redan planerad och jag längtar efter den verkligen.
På tisdag är det dags att väga sig. För att hålla min motivation och mitt nya positiva jag uppe så måste den visa mig bra resultat. Ska jag svälta mig själv (det gör jag inte, bara som det känns) så ska det bannemej visa på bra resultat också.

Annars då? Var på en trevlig MeAndI träff hos Jenny igår, det är kul med sånna bra och trevliga träffar. Sen på kvällen var vi hos Christian där pojkarna förfestade. Jag begav mig hemåt vid 21.30 tiden ungefär, då hade Isak somnat så tyvärr väckte jag honom när overallen skulle på men det kan inte hjälpas. Idag är det jobb som gäller för mig. Rusta 10.30-15. Får bli kassan hela tiden för mig för jag hittar ju verkligen ingenting där nu sen vi byggt om. Där ser helt annorlunda ut verkligen. Sen vet jag inte vad som händer mot kvällen till. Vi prata något om att ev se en film men vi får se vad som blir av det.

Idag är det 2 år sen jag och Patrik träffades för första gången. Vilken känsla det var <3

  foto taget 2009-09-23

Kommentarer
Postat av: Pannrum herself

Vad duktig du är. Jag blir så glad när jag läser, och jag lovar att det kommer att kännas så värt det. Det ÄR inte alltid lätt att stå emot, klart man blir sugen på en massa saker, säkert flera gånger om dagen, men suget blir ju också mindre och mindre och man lär sig att det går över fort och inte är farligt. I början känns det ju hemskt att neka sig, men efter ett tag inser man att genom att neka sig gift så unnar man sig hälsa. Kämpa på! Du kommer klara det galant. Kram Ida

2011-02-20 @ 09:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0