Dag 7, en vecka kvar

tänka sig, imorgon är det 1 vecka sen jag tog den första shaken. Sån besvikelse, jag tog blåbär då för det lät så gott men den var så vidrig att jag hällde ut den i vasken. Så blandade jag choklad istället. Inte gott men det gick. Nu har jag kommit fram till att min favoritblandning är 2 mått vanilj och 1 mått choklad. Jag vill inte påstå att jag tycker det är jättegott men det är fullt drickbart. Jag sätter sugröret ganska så långt bak i munnen och suger det i mig därifrån. Det känns bra att ha klarat det såhär långt och jag tror att vecka nummer 2 blir mindre tuff. Sen håller jag tummarna väldigt hårt för att vågen ska visa resultat imorgon. För om den inte visar något bra så blir jag deppig, ska man plåga sig själv på detta viset så ska det också visa resultat.  Det ska bli väldans gott med frukost sen kan jag lova. Hur länge med bara frukost vet jag inte, jag ändrar ju mina egna "regler" lite då och då. Har man aldrig gjort sånt här innan är det lite småsvårt att lägga upp det på ett bra vis. Men som jag tänker just idag så ska jag börja med rukost då nästan tisdag som jag redan listat ut vilka frukostar som är bra och har ett bra kcal intag som gör att jag blir mätt samtidigit som jag har en klar chans att gå ner i vikt. Allt är matematik, kalorier in vs kalorier ut. Med min vikt, min ålder och min längd har jag med hjälp av Elin räknat ut att jag ska äta ca 1600 kcal om dagen om jag hade velat hålla vikten. Nu ska jag gå ner så bör hålla mig under. I dagslägen ligger jag bra mycket under, har inte superkoll på vad min drink innehåller men det är iaf under det dära, jag ger mig på en gissning på 300 kcal kanske. Så om jag då äter ca 300 kcal till frukost, sen shake på 300 kcal till lunch så har jag iaf 600 kcal att lägga på middagen och ligger då 400 kcal under vad jag skulle ligga på för att hålla vikten. Kommer bli lite jobbigt att behöva räkna på varje middag men det är ju bara i början sen lär man sig ju.
Läste nu att en Noka portion ger ca 200 kcal.

Prata lite med sambon om detta igår och han liksom många andra "tror inte på pulverdieter". Man går upp allt igen. Men det är som jag skrivit tidigare, om jag slutar med detta och återgår till att äta som jag gjort så klart jag kommer gå upp igen, det fattar jag med.
En annan sak var att det enda som funkar är bra mat och att röra sig.  Men det är också min mening. Men innan jag tar tag i detta så behöver jag rasa i vikt för annars finner jag ingen ork.

någon som har recept på bra hälsosam mat får gärna ge mig dessa. Tyvärr är jag superkräsen men kan kanske ändra dom lite så att dom duger även åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0