En helt vanlig onsdag

Halva veckan passerad nu. Går undan minsann. Och idag är dagen som jag förhoppningsvis ska få veta var min lilla pojke ska gå på dagis. Känns som det lutar åt Igelkotten. Pratade med föreståndarinnan i måndes och då hade hon inte hunnit kolla upp men jag skulle återkomma idag så vi får se. Hoppas på ett positivt besked där. Visserligen är det inte första valet, vårt första val var Nyckelpigan. Båda två är privata dagis som jag inbillar mig ska vara bättre, flexiblare. Jag kan ha helt fel, är som sagt min inbillning.  För min del hoppas jag nog lite mer på Igelkotten även om Igelkotten kanske har 2 minus i jämförelse med Nyckelpigan. På Nyckelpidan lagar dom maten själva på dagiset medans dom på Igelkotten får maten levererad. Och Igelkottens dagis är nere i källaren på församlingshemmet medans Nyckelpigans är uppe vid ytan eller vad man ska säga :) .   Men då jag har gått mycket på öppet hus och sånt så har man träffat på förskolelärarna lite, har lärt känna föreståndaren innan, samt att allas vår Kerstin ibland är nere på förskolan. Och detta är ju totalt underbara personer, det hade kännts tryggt att lämna Isak i händerna på dom.
Men men, den som lever den får se. Om dom nu gillar mig så går det nog. Alla förskolor SKA ju följa dagiskön, men jag VET att det inte är så alltid. Jag vet att personer kan få förtur även om det inte ska vara så egentligen. Sålänge det inte drabbar mig så tycker jag det är okej haha!

Igår hade jag en jättetrevlig MeAndI träff. Härliga personer och jättegod fika. Det enda mindre roliga var att jag fick ha Isak med mig och han va ömsom lite gnällig, sen skulle han ju helst pilla på allt och vid ett obevakat ögonblick så hade han rotat i någons väska och fått fram en barnburk som han lyckades ta itu glaset på. Så jag var ju rent förskräckt och rädd att han skulle fått glasskärvor i munnen men det verka som tur var lugnt med det. Dom undra nog vad jag var för en mamma som inte har bättre koll på min son.  Sen vid ett tillfälle då jag står med Isak på armen och hjälper en kund så pillar han som vanligt med händerna i munnen, men denna gång lite väl långt in så han kräker. Och inte bara på sig själv utan på mig med såklart. Så där står jag på mitt jobb och försöker hjälpa folk och med lite spya på mig. Har kännt mig proffsigare kan jag lova. 

Idag är det öppet hus som gäller. Men innan dess ska jag städa. Och gud vad det är tråkigt! Jag önskar att Patrik och jag vore mer ordningsamma människor och tog tag i att lägga allt på sin plats direkt istället för att man ska behöva gå nu och ägna en timme eller två till att städa. Så mycket skönare det hade varit. För egentligen hatar jag när det är stökigt, trivs inte alls. Men är ju för lat för att göra något åt det.

någon som har några ideér eller bra system för detta??

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Vi är exakt likadana här hemma! Vi kan ha jättefint och städat vid 14.00 kanske på dagen och vid 20.00 ser det ut som fan här hemma. Vi kan inte ha ordning och jag hatar det.. jag mår som allra bäst när det är städat och nu sitter jag här igen en morgon med röra här hemma...

2011-02-02 @ 09:18:41
URL: http://phia.bloggspace.se
Postat av: Catrin

Vilken FIN blogg du har skaffat. Jättte fin header.

Tack för ditt stöd gumman! Du är så snäll och GO! KRAM

2011-02-02 @ 14:19:10
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0