En tisdag i februari

Inatt har de blåst så det stod härliga till. Men denna gången va jag smart. Redan igårkväll när jag hörde det börja så gick jag ut med presentsnöre och snörade fast den jäkla grinden vi har utanför dörren så att den inte skulle stå och slå som den gjort förra gången det stormade så jag inte kunde sova. Och med det gjort så fick jag ändå en relativt god natts sömn. Tills Isak väckte mig kl 7.30.  Jag vet att många tycker det är värsta lyxen att få sova tills kl 7.30, speciellt när ens barn dessutom sover hela natten. Men för mig som är van vid att han sover hela natten och inte vaknar förrän vid 9 så är det drygt att gå upp kl 7.30. Det är ju alltid vad man är van vid. Den som är van vid att bli väckt 5 ggr på en natt skulle ju tycka det var en bra natt om hon bara blev väckt 2 ggr. Jag skulle vara halvt död om jag blev väckt 2 ggr på en natt.

Pappa kom hit och hälsade på idag, stackaren hade blivit utelåst. Det är tur jag har nycklar till dom :) . Annars hade han fått ta sig till Simrishamn till mamma för att få nycklar. Och då hade han fått ta tåget för inga bilnycklar hade han heller. Han hade bytt jacka men glömt flytta över nycklar till den nya. 

Har suttit på nätet och kollat efter badkläder till Isak, ser lite tråkigt ut med bara badblöja nu när vi går på de där lek och plask eller vad det heter i Ystad. Alla andra har fina badkläder på sina barn också kommer jag där med bara en badblöja. Vad ska mammorna tro om mig :) . så hittade jag skitfina badbyxor som också är badblöjor på simbutiken.se
  BAMSE BADBLÖJA BLÅSå ser dom ut. 149:- kostade dom. Ett helt toppen pris. Så jag lade beställning på de men när jag ska ta mig till betalning så går det inte. Minsta orderläggning dom godtar är 150:- . Så jäkla surt, blev rätt sur faktiskt. Visst, jag förstår att dom får ha vissa restruktioner när dom ändå bjuder på frakten men då kunde väl badbyxorna kostat 150:- . Men nänä, det är förståss ett sätt att tvinga till mer köp. Jag mailade dom lite surt om det och fick till svar att om jag tog det på faktura så gick det. Jo, men jag har ingen större lust att betala 40 spänn mer bara för jag fattas 1 ynka liten krona. Dom hade egentligen inget mer jag ville ha men jag fick lägga beställning på en badboll för 20:- så kom jag över deras 150:- gräns. Så nu ska dessa vara på väg hem till mig och jag slipper skämmas på söndag!
Mamma var med i söndags för Patrik fick stanna hemma och fixa med sin bil. Mamma hade med sig kameran och fotograferade en del så det ska bli jättekul att se fotona sen. när dom nu framkallas, mamma har ju sån där gammal vanlig kamera och inte någon digitalkamera. Isak tyckte det var kul att bada men inte när jag skulle få honom att ligga på rygg, då blev han ledsen. Också tog han ett stadigt tag i mitt hår och höll sig fast, aj vad det gjorde ont!

På tal om röran här hemma som jag nämnde i senaste bloggen så har där skett förbättring. Vi pratade om det och kom fram till att varannan dag ska den ena diska och varannan den andra. Patrik har faktiskt skött sig bättre än jag, jag diska inte på fredagen så sen fick jag ta dubbelt på lördagen. Patrik har 2 ggr i rad diskat direkt. Så jag hoppas verkligen vi kan hålla detta nu. 

fick lite vårkänslor idag för trots blåsten så tittar solen fram lite då och då. Så jag ska bege mig bort till PAtriks jobb där jag ska städa bilen. Vill inte stå ute att göra det plus att dom har bra dammsugare och sånt på jobbet så det är perfekt. Sen får man väl hem och laga mat efter det, tror de blir spaghetti med köttfärssås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0