Går bra, eller??

Har snart överlevt min första dag på dieten. Och det gick ju bra... Eller??
Well, imorse så hade jag som sagt lite problem med shaksen. Blåbär åkte rakt ut i vasken medans choklad var okej men inget min mage ville ha och definitivt inte klockan 9 på morgonen. Men det är bara att svälja och se glad ut. sen har jag förberett en kanna med vatten i kylen och innan dagen är slut så ska den vara tom. Man ska dricka 2 liter utöver dessa shakes. Synd det inte är 2 liter cola man ska dricka för det hade slunkit ner lätt, vatten är jag inte lika förtjust i. Har smaksatt med lite citron dock. Har druckit 1 liter hittills bara så det är bara att på det, blir många toabesök. 
Vid klockan 10 idag så mötte jag upp Kristina, Jenny och Denise på fiket. Där satt dom med sina goda beställningar och jag med min kopp kaffe. Jennys mat såg absolut godast ut mest för jag vet hur gott det är. Vid 14 tiden kom vi iväg till badet, jag och ann-Sophie. Vi skulle egentligen möta upp johanna vid 14 men kom inte iväg i tid. Tyvärr typiskt mig på senaste att alltid vara så sent ute. På vägen in så kommer jag på att ojsan, jag har inte ätit mer shake och jag har inget med mig. Så från klockan 9 imorse till klockan 16.15 så åt jag ingenting alls. Ni ska tro jag vara nära att köra bort om till Mc Donalds och få vräka i mig en cheeseburgare men nä ta mej fan om jag ska misslyckas innan jag knappt hunnit börja. Blev en tur in till hälsobutiken i Tomelilla och handla en ny blandning shakes (vanilj) plus ett paket nudlar samt en minibar från allevo. Var tvungen att få i mig något fort så det fick bli en sådan. Synd inte Noka har någon motsvarighet.
Jag anade inte att det redan första dagen skulle kännas såhär svårt. Tur man har tuggummi för man saknar att tugga. Men nu ska jag snart blanda ny shake och denna gång ska jag blanda vanilj med choklad och se vad jag kan tänkas tycka om det, hoppas på bra resultat. Sen ev en banan innan säng gående om jag känner något behov av det.
Patrik är nog lite glad över min pulverdiet. Inte så att han bryr sig utan för han nu får äta mat som han inte ätit på en hel evighet då jag inte äter det. Som ikväll då han fick blomkålsstuvning med bacon. Isak verka med gilla det, fast han fick falukorv istället för bacon. Imorgon blir det fiskpinnar med potatismos och någon grönsak, vet inte vad än, torsdag kåldolmar med sås och potatis och sen på fredag fläskfilé inlindad i bacon. Men det vet han inte om än :) . Det är ändå lite kul att laga dessa rätter eftersom man vet man glädjer honom.


Kommentarer
Postat av: jenny

kämpa på. de första dagarna är jobbigadt men de fixar du =)

2011-02-16 @ 11:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0