Magvärk på schemat

Tydligen står det magvärk på dagens schema, det var inget jag visste i förväg men blev väl medveten om det så fort jag vaknade. Och det gör liksom inte lite ont heller. Drygt drygare drygast.

Igår hade jag mammorna på besök, visade upp lite barnleksaker som dom kunde shoppa till rabatterat pris och fikade. Jag hade bakat muffins. Hoppas dom var goda. I vanliga fall brukar jag alltid smaka innan jag bjuder men det kunde jag inte direkt göra denna gången. Men dom sa det var gott så jag får lita på dom.  Det värsta med att ha folk hemma och bjuda på fika är all disk. Skulle man inte kunna be alla gästerna diska efter sig?? haha! Tror ni jag fått många gäster då? ;)  Känns inte så va.....
På kvällskvisten begav vi oss iväg till Patriks föräldrar. Varken jag eller Isak har ju träffat dom på över 3 veckor. Dom fisarna har ju varit i Thailand, jag är inte alls avis eller något. Egentligen inte, jag vill inte till Thailand. Men lite avis på utlandsvistelse med sol, mat och brunbrända.  Sen hemma igen försökte jag klura ut vilken mat jag kan börja äta sen och hur mycket kcal det innehåller och det var inte det enklaste faktiskt.

Idag är där ingenting planerat alls. Förutom måsten som diska. Känns som en riktigt tråkig dag. Får kanske kolla med någon om dom är sugna på att hitta på något men min mage avskräcker mig litegrann ifrån det.
Många mammor håller på eller ska alldeles snart inskola sina barn. Vi har iaf 2 inskolningar nu, Saga och Dennis. Och på måndag börjar både Arvid och Nellie sina inskolningar. Det går fort nu. Sen är det nog i slutet av mars som Albin och Malwina ska inskolas. Sen är det bara ytterliggare 1 futtig månad tills det är Isaks tur. Jag vill inte   :( . Är inte redo att släppa honom ifrån mig. Tänk om dagarna bara räckt så jag fått gå hemma över sommaren också, så skönt det vore. Som Leia och Lo ska få göra. Men men, nu är det som det är så får göra det bästa av det helt enkelt.

Imorgon är det lördag och inga planer på någonting alls. Så man får helt enkelt se vad den dagen ger. Söndagen händer desstu mer. Först till badhuset med Isak på småbarnsplask mellan 10.30-11. Sen MeAndI träff i Ystad kl 13.30 så det blir snabbt hem om, hämta saker och tillbaka till Ystad :) . Sen klockan 16.30 ska jag vara tillbaka i Tomelilla för att ha en träff till. Så det kommer bli en söndag med fullt upp men roligt ska det bli. Är alltid kul att sälja våra fantastiskt fina kläder. Speciellt vid bra försäljningsresultat så man känner att man gjort ett bra jobb :)

 Här har vi hela kollektionen.


Nu är det snart dags för dagens första shake. Hur nu det ska gå när jag har ont i magen. Mår förvisso inte illa så det ska nog gå. Oooo, igårkväll var jag såååå himla sugen på lättsaltade OLW chips. Inte så att jag hade tankar på att bryta dieten men oj vad gott det hade varit. I övrigt så kan jag säga att jag nog kan rekommendera dieten, det är inte så himla svårt. Bara man tar sig igenom de första skitjobbiga dagarna så är det lugnt sen. Jag har inga större problem med att sitta där med mina shakes medans andra mumsar mat. Visst tycker jag att det ser jättegott ut och önskar jag kunde unna mig med. Men det är ju detta unnandet som har lett till att jag ser ut som jag gör. Så jag överlever och tycker inte speciellt synd om mig själv :) .
Men jag måste än en gång tacka alla ni som skriver och peppar och berättar att jag är duktig. Det är så himla härligt att höra. Vem kan få nog av komplimanger???

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0