YES!!!!!!!

Den dära tantan på kommunen är bra förvirrad. Jag ringde henne i onsdags för att kolla hur det såg ut med dagisplats för Isak. gäller att veta i tid eftersom jag bara vill ha honom på ett av de två valen jag valt och inte vill sätta honom på omplacering för det känns inte schysst mot honom. Så hade jag nu inte fått dessa så hade jag fått ta semester eller något för att gå hemma längre och det måste ju chefen veta i tid. Men av tantan möttes jag bara av lite sån där överlägsenhet och hon svara mig att där var ju 3 månader kvar tills han skulle börja så det fick jag vänta minst 1 månad med att få veta det. Hon kunde inte pusha på förskolorna mera så jag fick snällt vänta och med dom orden lade vi sen på. Kände mig måttligt förbannad. Inte för att hon inte kunde ge mig besked kanske, men för hennes jäkla attityd. Är så satans trött på folk som ska spela överlägsna och tror att dom kan och vet bäst, har tillräckligt med sånna runt omkring mig redan.
Men, iaf. Så igår när jag var iväg hos Linda för fotografering (skriver om de snart) så får jag ett sms av Patrik att Isak har fått dagisplats på Nyckelpigan avdelning fisken. Blev helt paff och fick ringa upp honom. Men jo, då hade Nyckelpigans föreståndarinna ringt upp Patrik och sagt att vi har fått dagisplats där. Gissa om jag blev glad. Jag vågade faktiskt inte riktigt tro på att vi faktiskt skulle få plats där, Nyckelpigans dagis är väldigt poppis så vill man ha en chans så är det typ augusti man får söka in där. Men faktiskt så fick vi just där, på vårt första handsval. Känns toppen!

Ja, igår var jag ute hos Linda med Isak, det var dags att fotografera MeAndI: s vårkollektion. Har kommit fram till att det inte säger jättemycket när man bara visar kläderna på en galge så nu har Linda fått ihopa barn i alla dess storlekar från min provkolletion så ska jag framkalla dessa sen och ha med ett album ut på träff. Igår tog vi dom små barnen från 62/68 upp till 98/104. Förutom Isak så var det Svante, Gry och Malwina. Även jag och Åsa fick agera modeller till våra vuxenkläder.  Sen imorgon så blir det fotografering av de lite större barnen, där har Linda fixat alla barnen så det är skönt :) . Slapp jag jaga folk. Tror dock inte hon behövde jaga för som jag fatta det så hörde folk av sig och verkligen ville ha sina barn som modeller. Så det är ju jätteroligt :) .

Idag ska vi iväg på mammaträff hos Cissi. Skulle egentligen haft MeAndI träff hos Johanna men stackars Albin är lite magsjuker så det får bli nästa vecka istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0