Hur mycket behöver man egentligen??

Det är svårt detta med kläder, hur mycket kläder behöver man i just denna storleken liksom? Ja, de beror ju på hur fort han växer och hur pass ofta man vill tvätta. Kommer ihåg inför att man skulle få bebis, då rådde ALLA (okej, nästan alla då) en att inte köpa förmycket 50, dom kommer växa ifrån det på 2 veckor. Well, det tog 2 veckor innan Isak passade i storlek 50 och sen kunde han ha storlek 50 i minst 2 månader. Storlek 56 däremot växte han ifrån på 1.5 månader. 62 hade han länge, från maj till juli iaf och sen 68 i max 2 månader. 74 hade han i ca 3 månader och nu har han haft storlek 80 sen början av december fast även en del 74 hängde med ett bra tag men nu är alla 74 undanlagda. 80 passar honom bra och jag skulle gissa att han kan ha storlek 80 i minst 1 månad, kanske 2 månader till. Alltså tills mars om han inte tar något skutt. Men om han nu börjar med storlek 86 i mars, hur länge kommer han då använda det? Önskar jag hade ett facit. Vissa barn kan ha storlek 86 i 1 år och över medans andra har det någon månad bara. Det som står i kläderna är att det ska passa i ca ½ år. Så om vi nu antar att Isak kan ha storlek 86 i 6 månader, då blir det kanske från ca mars månad till september månad. Räcker då dessa kläder eller bör jag handla mer och vad bör jag då shoppa?

 

 
 


Alltså.
10 par byxor ( 6 mjuka byxor och 4 par jeans. Jeansen kan han börja använda redan nu om jag vill för dom kan man spänna in och vika upp)
8 långärmade bodies
1 kortärmad bodie
7 långärmade tunna tröjor
2 t-tröjor
2 kortärmade pikétröjor
2 skjortor

Vad behöver jag mera?? Mera t-tröjor ser jag direkt att det hade nog inte varit fel. Sen har han ju pyjamasar också typ 3 eller 4 stycken. Plus att jag har ju nästan lika många kläder i storlek 86/92, tror jag har mer kortärmat där. Sen ytterkläder och sånt väntar jag med tills det är tid att handla det och provar vilken storlek som blir bäst, det köper jag inte i förhand. Och jag har tvättmaskin hemma så jag kan ju tvätta en del.
Men ni som nu har något äldre barn och kanske minns, hur länge hade barnet storlek 86 och behöver jag mera kläder än detta? Gissar alltså att han kommer ha storlek 86 mellan mars till september och han börjar dagis i maj.


Kommentarer
Postat av: //K

Minns jättedåligt, Lukas är ändå 7 år nu. Men tittade på gamla bilder, och han har stl 80 när han 7-8 månader. Låååång och smal pojk. När han var 1 hade han 92, såg jag på foton från 1-årskalaset. Så 86 hade han nog 2-3 månader...kanske? Så i mitt tycke behöver du inte mer ;) Men svårt att säga, hihi, det är ju så roligt att shoppa barnkläder! Jag vill minnas att jag gillade dubbelstorlekarna, såsom 86/92, de höll längre! Och så köpte jag ofta större byxor t.ex., men då med muddar, då höll de längre!

2011-01-13 @ 22:11:02
Postat av: Elin

86/92 är nog den strl som båda pojkarna har haft längst.

Men min åsikt är att barn aldrig kan ha för mycket kläder ;-) shopping makes me happy ;-)

2011-01-13 @ 22:36:47
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja men det hade du ju... hehe. Tyckte jag fick med alla gissningar via bloggen, men tydligen inte. ;0)



Har sparat dina uppgifter och kommer uppdatera listan snart. =0)

2011-01-14 @ 07:38:40
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Nette

Jag säger bara shorts....Milo hade knappt några långbyxor på sig i somras utan det blev mest shorts.

2011-01-14 @ 12:40:03
Postat av: Lina - Melkers mamma

Melker har fortfarande 80/86. Han är ganska smal. köpte mjukisbyxor i storlek 86 på lindes häromdagen, dem ramlade av honom :S

2011-01-14 @ 20:59:39
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0