Jag blir gråhårig

Förra veckan var ju Isak sjuk och jag var på tomelilla kliniken 3 ggr med honom i förra veckan. Första gången var på tisdagen efter hans krupp anfall, tyckte han andades konstigt och var slö och lite sånt. Dom lyssnade och kollade och han lät bra men var svullen i halsen dock ingen halsfluss så vi gick därifrån med utskrivit bricanyl. Som vi redan testat en gång och inte tyckte det gav något men vi skulle testa igen. Också skulle vi komma tillbaka om han fick feber.
På onsdags eftermiddagen hade han 39 graders feber och var hängig och hade hemsk hosta och andades ansträngt hela tiden. Så vi körde in. Den gången ville läkaren inte ens titta på honom utan vi fick prata med en sköterska som sen prata med läkaren och sen prata med oss. Då var det plötsligt inte så farligt med feber så jag skulle hem med honom igen och återkomma om det blev värre.
På torsdagen fick Isak 40 graders feber på kvällen men jag stanna hemma för jag kände att dom gör ändå ingenting. Febern gick inte ner mycket trots panodil och ipren så på fredagen ringde jag in igen och fick en tid. Denna gång tog dom åter igen halsprov men även ett blodprov. Blodprovet visa på en ganska ordentlig höjning av bakterier i kroppen så nu fick vi kåvepenin utskrivet för att motverka att han skulle få lunginflammation. VARFÖR TOGS INTE DETTA TESTET PÅ TISDAGEN????
Helgen var okej, när söndagen kom var han så gott som frisk igen. Förutom hosta. Och hostan blev värre och värre och när han natten till onsdagen knappt lät oss sova någonting så gick jag till läkaren igen för att få något mot hans hosta för bricanylen hjälper inget. Dom tog igen blodprov och bakteriehalten var kraftigt sänkt så antibiotikan hade ju hjälpt. Men hon ville inte ge mig något för hostan för han hade ju bricanyl. MEN DEN HJÄLPER JU INTE HAR JAG SAGT!!  Hon sa att så små kunde inte få annat för hostan, allt sånt var från 2 år. Skitsnack sa jag, jag har kompisar som fått annat. Vad har dom fått? Jag vet inte exakt men mollipect och ventoline vet jag.  Ja, då fick jag inte mollipect eftersom Isak har slem hosta och det bara skulle öka slemmet. Och ventoline sa hon var samma sak som bricanyl. Om det nu är samma sak, hur fan kan det då komma sig att vissa ska ta både bricanyl och ventoline??  Tillslut skulle hon gå och kolla upp det och när hon kom tillbaka så sa hon att det fanns ett recept till oss på apoteket nu.
Kommer ner till apoteket och ska hämta ut och gissa vad? Hon hade skrivit ut QUILLA SIMPLEX. En receptfri hostmedicin som kostar 20:- mer när man betalar den via recept som den gör när man köper den receptfri. Hur jävla inkompitent får man lov att bli? Om ja kommer dit och berättar att det varit jobbigt med hostan och så, fattar hon inte själv då att jag redan har provat receptfria medel innan jag kommer till läkaren? vem fan går till läkaren för att få recept på ett receptfritt läkemedel?  Alltså jag e så satans förbannad på dom så jag vet inte vad, jag vill bara gå ner där och skälla ut dom enligt noter. berätta för dom hur jävla idiotiska och inkompetenta jag anser dom vara.  En sak är säkert, det är Nova kliniken som gäller för oss från och med nu. Dom kan fan inte vara sämre iaf, detta är ju sjukt.

. VAD MOLLIPECT ÄR OCH VAD DET ANVÄNDS FÖR

Läkemedelsgrupp

Mollipect innehåller bromhexin och efedrin. Bromhexin anses göra slemmet i luftvägarna mer tunnflytande. Det kan underlätta upphostning av slem. Efedrin vidgar luftrören och verkar avsvällande på slemhinnorna.

Vad används MOLLIPECT för?

Mollipect används vid hosta med segt slem och samtidigt behov av luftrörsvidgande effekt.



Låter verkligen som att det är det jag borde fått. Men nänä, det fick jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0