Klädsnobb

Innan Isak kom till världen så shoppade jag massor på tradera. Kände att varför ska vi ha nytt för? Man hinner ju knappt använda kläderna och det gör väl ingetom dom är lite tvättblekta eller dylikt. Så mycket shopping på tradera och blocket. Kläder på tradera och sen babysitter, gåstol, barnvagn och sånt på blocket. Bilbarnstolen, skötbordet och en del kläder handla jag helt nytt.
Idag är Isak strax över året och idag har jag svårt att hitta saker på tradera. Då ska det vara i totalt nyskick. För jag använder det inte. Vi fick massvis med kläder från Patriks syskon som deras pågar haft, men det mesta där är aldrig använt, det har legat som reservkläder utifall att jag inte skulle hinna tvätta men jag har hunnit tvätta och favoritkläderna har gått åt mest. Att köpa något begagnat är som att slänga pengarna i sjön för mig för jag använder det i stort sett inte såvida det inte ser helt nytt ut. Vet inte varför jag blviit sån klädsnobb, eller snobb är jag ju inte för det måste ju inte va värsta dyra märkeskläderna men just att det ska vara nytt eller i absolut nyskick. Kanske tänker annorlunda när han börjar dagis och ändå kommer skitta ner sig mer än han gör i dagsläget :) .
Idag skulle jag iaf aldrig köpt en begagnad barnvagn, men jag trodde att en ny barnvagn alltid gick på minst 5000 spänn, hade jag kollat lite istället för att inbilla mig så hade jag sett med egna ögon att jag kunnat få en fin carena vagn med liggdel för drygt 2000:- .


Hur känner ni andra? Tradera/blocket hiss eller diss. Köper eller säljer ni mest där?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja du känner ju mig så jag måste säga diss (om det inte är nytt= prislapp kvar gärna som säljs på tradera) har aldrig köpt något till barnen på blocket.. (vovven o en tv bänk är det ända haha) Men det är bra när man vill göra sig av med saker..



O sen är inte jag heller sådan som måste ha ALLT i märkes men det ska vara nytt när jag sätter på mina barn något.. Jag köper inget på blocket för jag vill inte sätta mina barn i något som andra barn kräkt/kissat/bajsat (kanske) i.. så därför köper jag nytt.. (gubben skiter i vilket så här är det JAG som bestämer- men det visste du ju med haha)



Sen att andra handlar där bryr jag mig inte om o det kan vara JÄTTE fint o så men jag själv känner NEJ NEJ..



Kramar ge isak en kram från tant galen.. ;)

2011-01-11 @ 14:57:56
URL: http://trebarnsmamman82.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0