måndag 17 januari 2011

Efter en lugn helt sätter vardagen igång. Och fy kattsiken vad jag var trött igår. Och dagen inann dess och dagens innan dess och ja, jag är konstant trött. Det tillhör en småbarnsmamma sägs det men jag tror där är något annat, känns inte normalt att va såhär trött, jag är liksom jobbigt trött. Vet inte om där är vitaminbrist eller något. Det är säkert lätt att kolla upp hos doktorn, men jag har problem att gå till läkaren om jag inte verkligen är sjuk. så vi får se vad som händer, fram till dess får jag väl fortsätta att vara trött.

Idag startade barnverksamheten upp på nytt. Klockan 9.15 var vi i tomelilla kyrka för en vardagsgudtjänst och sen var det fika i församlingshemmet. Mycket trevligt och jag fick prata lite med Birgitta, föreståndaren för dagiset Igelkotten. Vi har ju sökt plats i första hand på nyckelpigan och i andra på Igelkotten så jag ville kolla upp hurvida chanserna ser ut att få plats. Jag börjar mer och mer hoppas på Igelkotten då man på ett annat vis lärt känna folk därifrån och jag tycker dom är helt underbara och känner mig trygg i att Isak skulle kunna lämnas hos dom. Dock kvarstår Nyckelpigan som första valet eftersom Patrik helst vill där. Igelkotten har lite kyrklig inriktning och det är ju inte direkt vad Patrik står för. Dock är det inte värre än att dom har andakt, ber bordsbön och firar sin dopdag. Vi får se var vi hamnar helt enkelt men jag känner mig relativt positiv till att det nog blir något av våra två val iaf.

Om en timmes tid är det dags för nästa aktivitet: Babymusik. Ska bli kul att sjunga lite igen men det är tyvärr lite av ett gympapass också och det orkar jag egentligen inte men det får gå ändå. Egentligen är det jättebra med lite kombinerat skoj och gympa men just idag tar det verkligen emot, min kropp vill inte alls. Men men, vad den vill och vad den ska är två vilt skilda saker. 

I övrigt ser vi ut att ha en lugn vecka framför oss, inte en endaste liten sak inplanerat, bara lite saker som borde göras och lite man vill. Som att in till Ystad och lämna tillbaka stolen till Jysk som inte var bra samt handla. Osse hälsa på sarah, var flera veckor sen nu ju. Och sen till helgen när Patrik är iväg så ska jag nog hem till mamma också ska vi sy kläder :) .  Snor faktiskt den idén från en av mammorna i gruppen. Hon hade sytt byxor och tröja själv till sin son och det var jättefint. Och det borde ju faktiskt inte vara så svårt. Inte byxor iaf. Inte för att jag tror det blir världens finaste byxor direkt men dugliga för dagis iaf. Fast vi kan bara köpa tyget i helgen kom jag på, inte börja sy. För jag var och beställde sånna där mått saker idag och det skulle ta ca 1 vecka innan det kom så det har nog inte kommit innan helgen då. Lite typiskt ju.

Hade egentligen inget mer intressant än så att berätta. Gud vilken tråkig blogg, inte konstigt att kommentarerna är få


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0