slut som människa

Jag känner mig rent slut som människa. Jag är inte van att inte få sova om nätterna och speciellt nu sen Isak fick eget rum för 2 veckor sen så vart ju sömnen så mycket bättre. Men efter hans krupp igårnatt så sover han inne hos oss. Dock i egen säng denna natten. Och där blev ju inte alls mycket sömn för mig för han rör sig och har sig och jag vaknar. OCh jag lyssnade jättemycket på hans andning. Han vakna ingen gång och var ledsen för han inte fick luft iaf, men vaknade vid typ 4 och verkade helt pigg. Kan lova er att jag inte var det.
När Patrik stack till jobbet vid 7 så ville Isak inte sova mera men jag lade honom hos mig och efter ett tag somna han om också vakna vi 9.30 . Inte riktigt så länge jag tänkt vi skulle ligga och dra oss men skönt var det.  Jag tycker verkligen hans andning låter skithemskt och vill egentligen bara åka in med honom igen. Men hon lyssnade på hjärta och lungor igår och det lät fint så jag antar det inte ändrats. Dessutom verkar det inte bekomma Isak något nämnvärt. Han är ju skithes när han försöker snacka men i övrigt så är han relativt som vanligt, kanske något lugnare bara. Igårkväll hade han 38.6 graders feber nu imorse var det nere på 38.1 . Får hålla lite koll så den inte stiger.
Och jag går och dras med min hals. Har haft ont i den i 2½ vecka nu. Härligt härligt. Halsfluss är det ju inte så jag får ingen pencillin. Jag har provat panodil som inte hjälper nämnvärt och får bara tas i 7 dagar. Jag prova ibumetin, som man bara får lov att ta 5 dagar i följd. Jag har provat mockualgin som jag fått rekommenderat, ger ingenting och igår prova jag syx (stavning?) och det hjälpte nada. härligt. så den enda tablett som hjälpt mig är ibumetin, men den får jag egentligen inte ta fler dagar. Men ärligt talat så skiter jag stort stycke i deras rekommendationer för jag pallar inte gå och ha ont i min hals. Kan dom inte ge mig något annat som hjälper så får jag ju knapra ibumetin helt enkelt fastän jag redan tagit det flera dagar över rekommenderat. Till mitt försvar tar jag bara 2 om dagen. En på morgonen och en på kvällen. Just nu kör jag dubbelt så en panodil och en ibumetin. Har lite lust att ta kökskniven och skära av mig mandlarna, men det kommer jag aldrig göra så ni kan va lugna.

Idag ska vi ut en runda med vagnen och se vad lite frisk luft kan göra för underverk. Blir väl en tur in om på Boan, kanske köpa eller iaf kolla tyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0