Spegeln ljuger

Jag mår dåligt av att se mig själv på foto. Jag försöker unvika att vara med på foton men då vänner tar foton vill jag inte vara löjlig och säga "ta inga på mig" men faktum är att jag avskyr det. Jag avskyr att se mig själv på foton och skäms när dom publicerar bilderna. För dom berättar den sanning som vågen också påstår. Att jag har lagt på mig något enormt mycket. Min spegel visar inte samma sak som fotona, min spegel ljuger. Förmodligen en sån "happy" spegel.
Jag önskar verkligen man bara kunde ta ett piller istället för att äta mat. Ärligt. För den mat jag gillar den är inte nyttig. Så är det bara. Jag har försökt och visst finns där vissa få rätter som väl inte är så grymt onyttiga som duger men dom är inte så många. Jag testade "Linas matkasse"  och det är total katastrof, hälften av sakerna i recepten faller inte alls i smaken. Jag tillagar det ändå för att ge det en chans men inte heller min sambo tycker att det är något vidare så.....  Visst, jag kan laga nyttig mat och sen tvinga mig själv att äta det fastän det växer som mossa i munnen på mig, men mat ska väl vara en njutning? Åtminstone har jag hört folk påstå det. Alltså vore det bättre med en tablett för min del.
Träning är inte heller världens enklaste. För visst tusan är det enklare att ge sig fan på det ifall man hittar någon träningsform som man faktiskt trivs med? Jag har provat Friskis&Svettis och det är inget för mig. Jag gav spinning en chans och jag tyckte att det var mördande tråkigt. Simning tycker jag är okej men simhallen här är stängd på obestämd framtid. Och ta promenader med vagnen känns inte så motiverande just nu när dom inte kan skotta ordentligt.
Skulle testa Zumba med en kompis men det har blivit inställt två ggr nu. Tror jag ska köpa det själv. Vill ändå träna ihop med henne men jag vill inte vara beroende av någon annan på det viset att om hon ej kan så blir där inget tränat alls.

Ni andra, hur tränar ni? Har ni några bra tips om mat för en superkräsen människa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0