Underbara personer

Igårkväll hade vi planerat fest, vi mammor som brukar umgås. Vi blev ett gäng på 8 personer som träffades hemma hos Denise. Denise bjöd på jättegod mat bestående av potatisgratäng, rostbiff eller något annat kött (minns inte vad det var för jag höll mig till rostbiff), samt sallad och bröd till. Jag åt och åt och hade gärna ätit mer för det var så himla gott men min mage berättade att jag var mätt så jag fick ge mig :) . Och det börjades direkt med drickan till maten, och en himla massa snaps. Hur man pallar snapsa så mycket det fattar jag inte. Att man klarar det liksom, jag e ändå rätt känslig för att snapsa men man kan ju inte sitta där och mesa. Fast tillslut fick jag ändå säga nej, man får ju veta sina begränsningar lite. Jag tror inte att där var tyst i en endaste sekund under hela kvällen, vi hade fullt upp att prata. Det var lite graviditet, lite förlossning, lite om man ska skaffa fler och sen massa annat som inte rörde barn också. Gick varvet runt där man fick berätta hur man hade träffat sina killar och hur det var att sen berätta att man var gravid. Det var jätteskoj att lära känna folket lite bättre.
En supergod dessert fick vi också och sen chips. Men mest bestod kvällen av sprit, skratt och glada röster.
Jag kan säga att det var väldigt längesen jag hade så roligt, jag är så himla glad över att ha träffat så underbara personer. Jag hoppas verkligen att vi kommer fortsätta hålla kontakten och att vi har någon mer sånhär träff. Kanske i sommar så man kan vara ute och grilla. Ute hos Jenny till exempel så stör vi inga grannar. 

Tänk, när jag gick gravid kände jag mig lite ledsen över att där var så få jag visste skulle ha barn och trodde min tid som mammaledig skulle bli ensam. Sen träffar man ett sånt här underbart gäng. Då har man tur, jag känner mig lyckligt lottad. Ni är guld värda <3

Kommentarer
Postat av: camilla

tack själv för en underbar kväll :) också jätte glad jag lärt känna alla er underbara mammor <3

2011-01-29 @ 12:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0