Vanlig vardagsblogg

Då var det onsdag och vad har man gjort de närmaste dagarna? Weell, väldigt lite får jag ärligt säga. Har blivit lite förmycket datasittande, fastna vid ny blogg men det tar en evighet om man ska läsa den från början till slut så får dela upp det. I måndags var vi bara inomhus. Kände mig inte alls pigg. Men igår tog vi oss ut en tur. Först gick vi över till Tusse med en liten present nu inför förlossning (som sker om ca 11 veckor plus minus nånting kanske) och sen gick vi till Lidl. Kom fram till varför jag alltid tar bilen, är tusan så mycket smidigare. Att gå med vagn och försöka ha en korg blir både bökigt och väldigt tungt. Det går och jag har fått bra tips om hur man annars kan göra men ärligt, jag ska erkänna en sak: Bilen är lättare och smidigare och det är inte så tungt. Och den största boen i det hela: JAG ÄR FÖR LAT! Jag erkänner det, jag är lat. Jag tycker det är svindrygt att konka på en himla massa grejer när jag så enkelt kan ta det med bilen istället. Jag gör hellre 50 sit ups på kvällen än går och handlar med vagnen och då ska ni veta att jag hatar sit ups :) .
Ska jag shoppa kläder däremot så går vagnen finfint, kläder väger inte så mycket. Och jag har inga problem med att ta tåget eller bussen in för att shoppa kläder heller, det tycker jag inte e så bökigt eller jobbigt. det är just kånkandet av matvaror som jag tycker är tungt och besvärligt.
Iaf, efter min shopping igår så kom pappa hit en runda med mat från "Lilla köket" som vi mumsade på. Sen bestod kvällsmaten av Spaghetti med köttfärssås. Jag åt väldigt lite för vid det laget var jag inte alls hungrig eftersom jag ätit lunch. Jag brukar äta två mål om dagen bara så min mage blev nog lite chockad. I övrigt så städade jag mest undan igår.

Idag ska jag få lite trevligt sällskap i form av mammor. Facebook är bra =) . Jag skrev in en allmän fråga på min status om någon ville komma hit och leka lite med oss och sen fick dom som ville svara på det. Helt toppen, ingen speciellt tillfrågad, ingen glömd. Vi blir 6 stycken idag om jag räknat rätt. Ska bjuda på tomatsoppa och jag tror jag ska kunna hitta något tilltugg till den. Sen fruktsallad. Jag tänkte egentligen bjuda på fastlagsbulle men tydligen har alla gett i nyårslöfte att dom ska vara nyttiga så därför får det bli fruktsallad istället. Se hur många som INTE tar grädde till den ;) .
Ska bli så skönt att ha hit folk, Isak har varit så himla gnällig så jag vet inte vad. Kanske vill någon byta barn med mig lite :) . Fast det hade nog bara varit skönt ett väldigt litet tag sen hade man velat ha tillbaka sin undering igen och lovat att man aldrig mer skulle önska bort honom. Typ tills nästa gång tålamodet tryter :) .













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0