Var shoppar ni helst kläder?

Det är ju ingen hemlighet att jag själv är en sucker för kläder från MeAndI. Konstigt vore det väl annars eftersom jag valt sälja deras kläder :) . Men jag gillar h&m kläderna väldigt mycket också. Ullared tycker jag om att shoppa på, men det är ju för där är billigt. Skulle aldrig åkt upp och shoppa där om där vore samma priser som i vilken annan butik som. Deras barnklädesutbud känns okej, beror ju lite på om man har tur eller otur i valet om när man åker upp där. Men man får ju vara beredd att det kan hända man får vad man betalar för.

Min senaste shopping skedde på h&m shop online. Jag är inte mycket för att gå i affärer så jag älskar detta med att shoppa via nätet, det är helt underbart. Och när det gäller att shoppa på nätet så är det h&m som går flitigast. Lindex har några enstaka kläder jag kan gilla men med ett eller två klädesplagg käns inte frakten motiverande så jag hoppar över det istället, deras REA är mycket sämre än h&m dessutom. Sen har vi ju Ellos, Halens och dom med, men där har jag inte funnit mycket av intresse, känner att vill jag ha något av det dom har så kan jag gå ner till Bo Ohlsson och handla något liknande för samma summa utan frakt. Dom har liksom inget som sticker ut.
Polarn och pyret som många gillar har jag faktiskt aldrig köpt ett endaste klädesplagg från. Jag tycker inte dom ser speciellt speciella ut. Det är lite randigt jaha liksom. Fast det kommer kanske sen när Isak blir lite äldre och behöver mera kvalité på just ytterkläder.

Innan Isak kom till världen hade jag aldrig varit på något klädparty, aldrig någonson. Var min idé kom ifrån att jag skulle börja sälja vet jag inte riktigt. Men det var typ att jag kände att jag ville göra något annat än bara gå hemma och vara mamma, Patrik har ju jobb mån-fre 7-16 så jag kände att tiden fanns till det. Jag funderade först på hobby men sånt kostar ju och sen växte idén om att sälja just barnkläder. Jag satte mig då och sökte på google efter olika homepartys för barnkläder och fastnade direkt för MeAndI. Visst fanns där andra som verkade söta men vad jag kunde se då så kunde deras kläder köpas i vilken butik som i stort sett, för 1 år sen verkade MeAndI mycket mer unikt än deras. (Idag vet jag inte för jag har inte kollat så mycket)
Så jag ansökte och någon ringde upp och sen hade jag en träff hemma för att se om det fortfarande kunde vara något för mig och sen var jag en i MeAndI familjen :) .
Nu börjar snart vårsäsongen och jag är så nyfiken på vad som ska komma i vår, har inte alls sett kläderna bortsett från någon enstaka tjuvkik på något. Mitt favoritplagg hittills är denna:
 vår fina grod dress från våren 2010 =) .


Säsongen kör igång 26 januari, om ni är intresserade att ha träff eller bli värdinna så finns kontaktsida på http://www.meandi.se



Var brukar ni shoppa? Vilken tycker ni är den bästa butiken och varför? Kanske kan få några tips på nya butiker/websiter =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Nätet. Gillar inte affärer. haha



Jag handlar allt utom Kappahl, Lindex och Hm, för jag gillar inte kvalitén, färgerna, (hatar rosa och Hello kitty)



Så nu blir det mycket me&i av förklarliga skäl ;-) Älskar polarns kvalitet och molos färger.



Men visst, de har billigare kläder också, men man får köpa så mycket mer av de kläderna eftersom de inte håller.

De har inga speciella dagiskläder, utan de får ha vad de vill till dagis!

2011-01-13 @ 10:08:23
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag älskar Me&i! Min 6-åriga dotter får nästan alla sina kläder därifrån. Tyvärr känner jag inga andra Me&i- fantaster så det börjar bli svårt att få ihop folk till mina party. Hoppas på att träffa nytt folk med barn i och med att vi väntar en liten till sommaren. Köper lite på Lindex och Polarn o pyret också emellanåt.

2011-01-13 @ 10:11:40
Postat av: Ann-Sophie

På Lindex, Åhlens och H&M shoppar jag! Hade önskat bättre kvalitet på H&M dock. Sen kan man även göra fynd på Bo Ohlsson =) Den blåa dressen med pussgrodan gillar jag också väldigt mycket. Tack för igår, det var trevligt!

2011-01-13 @ 10:13:48
URL: http://phia.bloggspace.se
Postat av: camilla

jag shoppar också väldigt mkt på H&M, fast jag tycker deras kläder krymper lätt och så, men billigt och bra, så då kan man handla lite oftare :P annars blir det boan, jag gillar nameit kläder, bra kvalite och så :) dennis farmor handlar mkt till honom på lindex, och bamse kläderna är så söta, och doom gillar jag också väldigt mkt :)

2011-01-13 @ 10:15:25
URL: http://camillarikard.blogg.se/
Postat av: Sara

köper aldrig kläder åt mig själv, men de få gånger jag gör det så blir det på cubus eller h&m oftast. jeans köper jag esprit.

till abbe handlar jag oftast på h&m och till emil blir det lindex (ta tre betala för två) och jag kikar en del på tradera till båda ungarna.



jag har köpt en tröja till abbe från me&I, och den är superfin men verkligen inte värd 250 spänn. de växer för fort för att jag tycker att det ska vara värt det. jag har väldigt mycket annat som är roligare att lägga pengar på, så länge man är hel och ren och snyggt klädd så tycker jag det är helt okej, och då lägger jag hellre 70 spänn på en tröja än 250...



o ang. p&p- det är säkert bra kläder, men när de börjat på dagis har man ofta dubbla uppsättningar ytterkläder och så spännande är det inte att lägga 1000 spänn (höftat) på overaller bara för att det "är bra kvalité", för det går precis lika bra att kasa på knäna ner från backen i overall från Ica Maxi eller H&M. Bästa overallen Abbe haft är faktiskt från Ica Maxi, torkar fort, håller kanon och är varm o go. tror den kostade 200 spänn. rätt okej.

2011-01-13 @ 15:56:57
URL: http://awasplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0