Får väl inse att man inte e nån ungdom längre

Ett tag sen jag blogga så ska summera lite.
Tågresan till Stockholm gick bra, Isak var snäll och lugn. Sista timmen höll jag på att få panik dock för jag var så sjukt trött efter nätterna som gått med minimal sömn. Mådde så sjukt illa att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Well, kunde inte gå så långt. Kvällen blev fin med spaghetti med köttfärssås och massa prat. Natten va helt sinnes dock, trots att både jag och Malin var sjukt trötta så kunde vi verkligen inte somna. Klockan var över 3 på natten innan vi äntligen lyckades och sen vakna Elton klockan 8 och Isak också då. Man var lite som en zoombie. Blev en tur till stranden att bada sen hem om och ta det lite lugnt innan vi begav oss till shoppingcenter. Malin shoppa mest :) . För min del blev det typ matchande strumpor för mig och Isak i POP butiken, nya skor och ny börs till mig. Inte riktigt planerat i budgeten men jag behövde faktiskt nytt. Kvällen blev hamburgare med bröd. På lördagen drog vi iväg. Först var tanken att vi skulle gå på Skansen men så fick vi höra att klappa djuren avdelningen hade stängt pga flytt och det är enda stället man kan komma nära djuren på. Så då hoppa vi över för det ger inte såmycket för de små att se ett djur 50 meter bort direkt. Vi valde ett ställe där de hade massvis med olika fiskar istället som man fick se på nära håll. Elton tyckte det var intressant medans Isak retade gallfeber på sin mamma. Man fick inte ha med sig vagnen därinne pga platsbrist och han var för tung för att få låna bärsele. Och han skulle inte bäras och ville inte hålla handen så det var bara sjukt hopplöst.  Kvällen spenderades på restaurang Bocken med litemat och snack med lite goingar. Och söndagen var det dags för hemfärd. En timmes längre tid än dit men det gick lättare på hemvägen för Isak sov en himla massa. Trots att vi haft det toppen och gärna stannat längre så är det som alltid skönt att komma hem igen. Framförallt skönt att komma hem till Patrik.

Sen har jag jobbat. Och det märks att jag inte är någon ungdom mera. Tyckte det där med sovande natt var ju rent toppen men jag verkar inte klara det så bra. Jag blir knäpp av förlite sömn och den har verkligen varit obefintlig. Och jag kan knappt sova när jag kommer hem heller för jag saknar Isak så mycket så jag vill bara hämta hem honom från dagis. Och jag kan inget äta. Jag försöker men det går bara inte, jag är varken hungrig, sugen eller någonting. Så bra bantingskur om inte annat ju. Något jag inte räknade med skulle vara jobbigt är hur lite jag hinner träffa Patrik de dagar jag jobbar.
Sen e jag så dum och kan inte säga nej heller så när chefen från Rusta fråga om jag kunde ställa upp och jobba lite i augusti även där så sa jag ja. Så utöver de nätter jag ska jobba så har jag nu även 9 pass på Rusta. Ja, det blir bra pengar men att blanda natt och dagjobb e inget för mig egentligen. Nåväl, nu kan jag spara undan pengar iaf.

Har inte blivit något av med mina planer om simningen. I och med att sömnen inte varit som jag trodde så är det nog det sista jag orkar med att gå och simma efter en jobbnatt. Funderar på om jag skulle ta och köra en ny kur med noka. Jag klarar ju ändå inte av att äta så jag kan ju lika gärna dricka i mig näringen isf. Hellre få i sig ordentlig näring via vätska 3 ggr om dagen än att äta 1 gång på ett helt dygn.

Nu är det iaf helg och jag ska njuta av den jättemycket tillsammans med mina pågar. Patrik ska tyvärr iväg lite imorgon men jag ska gosa gärnet med Isak och hoppas på ett okej väder så vi kan ge oss ut på upptäcksfärd. Kanske mata lite ankor eller något. Låta honom få springa lite själv istället för att köra honom i vagnen.  Tror han kommer älska det :) . Och jag med.

Varit på marknad idag och jag handla de gamla vanliga. Det vill säga bigaråer, strumpor (fick 14 par motivstrumpor för 100:- ) , fräck t-tröja till Isak, munkar, mat i Tacoståndet. Sen köpte jag lite marknadsgodis samt Fridolf tidningar till Patrik. Och en väldigt passande skylt att ha på dörren "Varning för katten" :)

Kommentera gärna om ni är några som ens läser här? Annars kan jag lia gärna lägga ner bloggen :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Jessica jag är inne om o kikar ibland, lägg inte ner bloggen! ;)

2011-08-21 @ 10:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0