Hustrugöra

tänk vilken surprise, det regnar! Dom snackar om värsta torkan nere i Afrika, synd man inte bara kan sända dit detta vädret och ge oss solen som dom tydligen lagt beslag på (ofrivilligt troligtvis). Jag trodde verkligen detta skulle bli en riktigt fin och varm sommar men den var sannerligen kort. Om vi haft 3 regnfria dagar i hela juli så e väl det allt. Vågar man hoppas på något fint väder i augusti eller är det nu redan höst? Förvisso jobbar jag i stort sett alla dagar i hela augusti så mig kan det ju egentligen kvitta. Lite trist att gå ut med en hund när det öser ner men inte så farligt faktiskt. Lite regnkläder så löser det sig. Hellre regn än blåst!
Vad gör man då en sån här regnig dag? Jo, jag ska göra min vanliga hustrugöra, det vill säga städa, diska och ha mig. Min senaste bön om att vi skulle diska varannan gång som jag fick ett ja på har visst inte riktigt gått hem trots allt då det fortfarande står disk och jag står inte ut med det så jag får ta det. Behöver sticka och handla också samt byta ut sanden till både kanin och katt. Sen har väl hela dagen gått och det är dags att jobba igen. Tiderna suger faktiskt lite, börja halv 6 då känns det som hela dagen förstörs för man bara tänker på att man snart ska jobba. Jobbet i sig är inga problem , men tiderna tycker jag är hemska. Men den ordinarie personalen trivs bra med tiderna och det är ju huvudsaken, jag är bara vikarie så jag jobbar det dom säger :) .
Patrik ska iaf iväg till Simrishamn en runda idag och tar Isak med sig. Det är lite skönt ändå för det är onekligen svårare att städa när han är hemma. Har jag tur hinner jag sova lite också, att gå upp klockan 6 på morgonen ingår verkligen inte bland mina favoriter, I hate it!!!

Sen har jag tagit mig vatten över huvudet med i augusti, jag jobbar på tok förmycket. Som assistent, på Rusta samt MeandI. Det blir stressigt värre, och speciellt nästa helg när så mycket ska hinnas med. Dock avboka jag en meandi träff för att slippa stressa förmycket så nu känns det lugnare. Jag får genomlida och sen njuta ordentligt i september när lönen kommer. Spara undan mycket till min resa nästa år. Vart det bär av har jag ingen aning men iväg ska vi i september iaf.

Vad gör man åt shoppingberoende förresten? Funderar på att ge bort kontokortet till Patrik men det hjälper föga för jag kan ju fortfarande shoppa på nätet :/ .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0