Jag och min kassa självdisciplin

Jag e verkligen värdelös på att sätta pli på mig själv. Kvittar hur många bestämmelser jag försöker sätta för mi själv så går det åt helskottans känns det som. Jag skyller på förlite tid och ingen motivation. Det ena är sant, motivationen har jag inte men tiden har jag egentligen. Och istället för att sitta här och skriva kunde jag varit ute och gått en lång och härlig runda med Isak i vagnen.  Min tanke att gå och simma efter min jobbnatt var nog god men på grund av vissa omständigheter så har nätterna inte varit så sovande så jag har fått gå hem och försöka få någon timmes sömn innan jag ska hämta Isak. Har satt hämtning redan till kl 12 vilket inte gett mig mycket möjlighet till sömn. Jag har möjligheten att hämta senare egentligen men jag saknar honom verkligen. det känns hemskt och tomt att vara här hemma utan honom. Sin sak att ha honom på dagis när jag är på jobb, men att vara hemma och inte ha honom känns super skumt och jag vill bara ha hem honom.  Så ja, ingen träning för tillfället här inte. Funderar på om jag ska börja med något i höst men ja, jag kommer ju inte till skott och ni anar inte hur mycket ursäkter jag har :) . Jag vill ju egentligen träna något, ärligt så vill jag det. Men jag gör det så omständigt. Där är ju då en kostnad, sen jobbar jag ju och jag har ingen speciell dag i veckan jag alltid är ledig på, sen har jag mitt meandi samt att jag vill ha tid med familjen. Och jag kan inte prioritera träning framför varken familj eller jobb. Sen e frågan VAD ska jag träna? Ridning älskar jag men det e svindyrt plus att det ärligt inte ger jättemycket träning speciellt inte när man rider ridskola och det är en ynka gång i veckan. Kanske step up, det skulle kunna funka. Simning går ju inte eftersom simhallen här i tomelilla fortfarande inte är fixad och spinning har jag testat på men tyckte att det var så enormt dötradigt så jag är hellre fet resten av mitt liv än fortsätter.
Dans hade varit skitkul så får kanske kolla upp de där zumba. Hade gärna dansat salsa ihop med Patrik men han e ju så tradig och vill inte så de skiter sig totalt.  Min utmaning för denna veckan består av att jag bara får dricka mjölk eller vatten. Det börja igår för i måndags drack jag cola till tacosen på marknaden :P

Hitta världens mest passande marknadsfynd till Isak

Kommentarer
Postat av: Jenny

du är absolut inte ensam om att ha dålig pli på dig själv. för här e en till.. Dessutom har jag så dålig karaktär när jag går förbi godishyllorna och lösgodiset kostar tex 2,90 som e gjorde idag på Netto. Så de resulterade till att jag köpte 2 kg godis. fan ta oss =) vi måste skärpa oss haha

2011-07-20 @ 15:45:25
URL: http://liljan81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0