Sovmorgon och gnäll

Fick mig en rejäl sovmorgon idag minsann, jag vakna halv 11. Isak han sov vidare. Jag brukr låta honom sova tills han vaknar av sig själv men när klockan blev 11.15 så tyckte jag att nu får han upp och få i sig mat minsann. Han somnade vid 20.30 igår liksom och åt senast vid 18 tiden. Tyckte han kändes lite varm men där var ingen feber. Dock tror jag det kan vara något på G för han har gnällt konstant sen han kom upp. Bara knät duger, gud nåde oss om vi sätter ner honom. Även när han själv kravlar sig ner så blir det stora tårar när han är på golvet. Och nappen i munnen. Vet inte varför men senaste månaden har han blivit mer nappig. Mitt på dagen försöker vi (läs jag) inte låta honom ha den men det har blivit svårare för om han hittar en napp och vi tar den så går världen under. Och innan har han själv spottat ut nappen i sömnen så har vi kunnat ta den men nu suger han hårt på den även när han sover och tar man den ändå så vaknar han och gråter hysteriskt. Lilla killen... Så vi låter bli nappen om nätterna nu.  Däremot har vi slutat med kvällsvällingen nu. Där finns ingen anledning att ge honom  välling klockan 20 när vi ätit vid kl 18. Har inga planer på att helt sluta ge välling dock för där är ju jättemycket bra i vällingen. Oftast får han välling till frukost.
Får se om mina pojkar ger sig iväg på en egen tripp idag. Både jag och Patrik har ju semester nu och jag har varit iväg lite ensam med Isak då och då så nu tycker jag det är min tur att få vara själv. Inte för att jag har direkta planer, det blir väl typisk kvinnogöra. Står väl skrivit i vår panna eller något att vi ska städa och fixa i hemmet om vi är lediga medans männen ska ta det lugnt och gärna spela tv-spel när dom är lediga. Eller så bryr dom sig mindre hur det ser ut hemma. Själv mår jag nästan dåligt när det är stökigt, har väl ärvt lite från pappa.
Efter imorgon är min semester slut :( , innan den ens hunnit börja känns det verligen som. Men men, jag har ju en Stockholmstur att se fram emot iaf. Två nätters jobb först och sen är det dags. Har lyckats få tag i en solskyddsdräkt till Isak nu med så han inte ska bränna sig i solen. Ja, om det nu kommer infinna sig någon sådan, det vet man ju inte men får verkligen hoppas det. Önskar jag haft bättre kamera på min mobil nu så jag kunnat ta bättre bilder, orkar inte släpa med den vanliga kameran. Nåväl, den får duga, blir någorlunda bra foton med den också. Får se till att få tag i en bättre när jag förnyar mitt abbonemang. Måste verkligen ha en ny telefon då för min är cp. Ibland får den för sig att den inte ska funka alls. Och ibland när man pratar i telefon så bara sådär utan nån anledning så börjar den göra konstiga ljud. Något pinsamt ibland beroende på vem man pratar med.


 'badar i en sjö på Ivön

 Ingenbadkruka här inte

Kommentarer
Postat av: Elin *paraflaxen*

Kvinnorna sätter sig själva i den fällan genom att inte göra något åt det. :-D



Skönt att bada är det :-)

2011-07-02 @ 12:32:09
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0