Dagisångest

Det börjar närma sig med stormsteg och jag vill inte. Jag vill verkligen inte. Men vad gör man när ens mammadagar är slut?? Kan ju inte säga upp mig och gå hemma för det har vi inte ekonomi till. Jag går ju inte och tycker att dagis är något hemskt ställe eller så, men usch, jag vill inte och känner mig inte redo för att släppa min lilla bebis på dagis. Jag gör verkligen inte det. JAg tycker inte om att lämna bort honom alls. Under hans 14 levnadsmånader har han blivit passad av andra väldigt få gånger. Det finns så himla få personer jag skulle låta passa honom. De enda som har passat honom är mamma, pappa, syrran och Isaks farmor och farfar. Och det är nog max 10 ggr på 14 månader och bara under korta stunder (förutom 1 natt hos mormor och morfar). Så därför känns det väldigt olustigt att man ska lämna honom i händerna på totala främlingar. Helt sinnes egentligen.
Usch, låt tiden gå sakta :(

Kommentarer
Postat av: Sara

Du skall se att det kommer att gå fint. Förstår hur du känner men som vi pratat om innan- det är ingen avstjälpning för ungar utan en bra pedagogisk verksamhet och det är viktigt för ungar att få lära sig hur man interagerar med andra ungar också. Och det är bra för ungar att inte alltid hänga mamma i kjolen, det är nog väldigt mycket jobbigare för mamman än för ungen att börja på dagis ;)

Kram på dig!

2011-03-09 @ 08:14:30
URL: http://www.awasplace.blogspot.com
Postat av: Elin

Så kände jag med med första... men nu är det en fröjd varje dag att lämna alla tre. haha

2011-03-09 @ 08:42:43
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Dagis är underbart! Mathilda lär sig massvis nu! Ord kommer, sånger "sjungs", och ja, hon behöver det. Men hennes mamma e lite blödig, jag gillar dagis men än så länge har bara emil lämnat. Och det går super. :D



Lättare med tvåan dock, ångest när flisan började men.. ja, hon gillade det även hon. Nu njuter man ibland när de är på dagis och det FÅR man det med! Jag gillar tystnaden, att jag kan plocka i lugn och ro.. och är en utvilad glad mamma som hämtar dom antingen 14 eller 15. Dagis e bra!

2011-03-09 @ 09:57:33
Postat av: Lisa - stolt nybliven mamma <3

Okej, hehe. =0)



Det kommer gå bra ska du se... Och du lär välja dig sen av att lämna iväg honom. ;0)

2011-03-09 @ 12:21:55
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Christina

Men skulle inte patrik vara hemma med honom en tid när du börjat jobba? Tyckte du skrev det förut, men kanske ni ändrat.

2011-03-09 @ 12:35:44
Postat av: Alexandra

Förstår precis hur du känner gumman!!!

2011-03-11 @ 20:35:30
Postat av: jag

starta eget och börja jobba som dagmamma, två flugor i en smäll, du har jobb och får vara hemma med ditt barn. Det finns alltid lösningar på alla ens drömmar och önskningar :-)

2011-04-06 @ 12:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0