En unge i minuten

Någon mer som såg detta programmet?  Tyckte det var väldigt intressant att titta på. Kände så enormt med Sanna. Kan tänka mig att jag var ungefär lika kvidig och såg ungefär lika plågad och rädd ut som hon gjorde när jag varit på bb en stund. Och dom säger att det inte ska göra ont när dom tar hål på hinnorna men det gjorde det på mig med, fruktansvärt ont. Synd man inte fick se mer av den där ryggmärgsbedövningen, hade gärna velat se nålen faktiskt så jag fått veta hur den såg ut. Har bara fått höra av andra att den är lång och inte smal. Fusk att hon fick andas lustgas när hon fick den satt. Tycker synd om dom att det blev så akut kejsarsnitt, när man inte vill ha ett kejsarsnitt så är det verkligen inget skoj. Är väl aldrig jätteskoj men förmodligen mindre dramatsikt för en som iaf är lite inställd på det.  När dom kom ut med bebisen till pappan sen så grät jag, det var så fint.
Åååå, vad jag vill ha en till alltså. Innan Isak kom till världen så kände jag att ett barn var nog lagom och så kände jag ganska så länge även efter att Isak kommit till världen. Men nu känner jag en enorm längtan. Ja, inte nu så men att jag verkligen vill ha en till om kanske 1½ år eller så. Samtidigt som jag är väldigt rädd för det med. Tänk om jag kommer må lika kasst och ha massa blödningar att oroa mig för och värst av allt, om det slutar i akut snitt igen. Dom FÅR inte söva mig igen alltså.  Sen förstår jag inte hur jag ska kunna älska någon lika mycket som jag älskar Isak men tydligen klarar de allra flesta mammor av det så varför skulle inte jag göra det?


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag såg med det programmet och torkade båda mina ögon som bara sprutade i vissa delar av programmet, och gåshuden klättrade över en när bebisarna äntligen kom ut, åh det är så magiskt !!

Känner detsamma som dig, vi vill ha fler barn, men kan man verkligen älska ett till barn SÅ mycket som man älskar sitt första ? har mna verkligen rum till så mycket kärlek i sitt hjärta, alla säger att det finns det, men man kan inte föreställa sig det innan :)

2011-03-08 @ 08:54:32
Postat av: Helena

Man älskar alla sina barn lika mycke :) Göpr inte ont o få epidralen satt. Fick den när jag skulle ha Isabell. All smärta försvann när dom satt den o jag sov i tre timmar o åt frukost i lugn o ro innan lilla damen bestämde sig för att komma ut :)

2011-03-09 @ 08:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0