Fredag

Idag är det fredag och inte vilken fredag som helst heller, det är lönefredag. Då ska man vara på topp. Tyvärr är jag inte det, känner mig snarare bott... Stör mig på allt möjligt och känner mig väldigt tjurig över lag. Typ ingenting passar mig och inget går som jag vill. Hormoner?? Eller så är det för att jag hatar att gå upp så tidigt. Klockan 7 tyckte Isak det var färdigsovit. Gaaaa, sov unge. Det går kvickt verkligen, förr kunde han sova till 10.30. Sen ändrades det till 9.30 vilket var mer lagom. Sen var det 9 som också är helt acceptabelt. Sen 8.30 och sen 8 sen halv 8 och nu 7. Ska han fortsätta såhär så blir det snart ingen sömn alls ju. (Och ja, jag är fortfarande väl medveten om att andra har det värre, men ni är iaf vana vid det)
Nu ligger Isak och sover middag iaf så när jag har bloggat klart så ska jag hänga upp tvätt och starta maskinen för en ny omgång tvätt samt diska. Så har man det gjort. Har även med lite hjälp klurat ut en 14 dagars matlista, om nån är nyfiken så ser den kortfattat ut såhär:
Lax i ugn med kokt potatis
Fläskfile med potatisgratäng
Kalops
Ugnsstekt falukorv med potatismos
Kycklinggryta
Hemmagjord pizza
Köttbullar med potatis och brunsås
Hemmagjorda hamburgare
Korv stroganoff med ris
Fiskgratäng med kokt potatis
Spaghetti med köttfärssås
Tacos
Kycklingfile med ris och soya
Söndagsstek

Känns skönt med en matlista, förenklar när man ska handla. annars handlar man massa annat onödigt skit.
Skulle egentligen in till Willys i Ystad tänkte jag först men så blev Isak trött nu så han sover och sen blir det så sent tycker jag. Så jag tar Ica istället, nära och bra.
När ni ser listan så undrar ni kanske om jag slutat med mina shakes men näpp, de har jag inte. Men jag äter en gång per dygn och det blir kvällsmål just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0