Så glad min sambo kommer bli

Jag har älskat min mammaledighet. Visst att det varit lite smått drygt ibland och jobbigt att få så mycket mindre pengar på kontot varje månad men annars har jag trivts. Jag har kunnat hoppa in och jobba ibland och haft mitt MeAndI men varit ledig på dagarna och kunnat fika och umgås med vår härliga mammagrupp.  Men nu är det slut på det roliga :/  och det ensamma tar vid. Nu börjar typ alla jobba och det är inte skoj att vara den som går hemma och gör ingenting. Och det märks tydligt på Isak också, han är inte nöjd med det. Det är svårt att aktivera honom på ett tillfredställande vis nu och därför lever han jävel. Jag har nog aldrig varit så trött på honom som jag varit de senaste 2 dagarna. Jag har ärligt övervägt att sätta ut honom på blocket, gud vilken hemsk mamma jag är eller hur! Men så har jag kännt iaf. Igår hände verkligen ingenting och sen är öppet hus kl 13 vilket är den absolut dummaste tiden av dom alla för då har jag två val, antingen gå dit och helt missa Isaks sovtid vilket innebär en superdupertröttis som bara gnäller. Eller skippa det så han får sova men det ger oss ingen aktivering.  Vi har varit ute och gått någon dag men Isak sitter ju i vagnen då så det hjälper inte överdrivet mycket det heller. Visst att såhär små barn kanske inte leker men dom har utbyte av varandra ändå och blir klart trötare av att vistas med andra barn än leka ensamma.  Så mitt i min panik över att dagis börjar närma sig så känns det också nödvändigt. Så det dämpar min ångest lite.
Idag tog vi en tur in till ystad bara för att komma iväg på något. Blev Åhlens, enklast att parkera. Självklart något klädesplagg till Isak. Sen har jag en kompis som ska få en dotter vilken dag som helst nu så jag hittade något fint jag inte kunde motstå till henne och sen blev det lite smink till mig så jag kan se ut som en människa. Sen jag gick in och kollade på mitt konot efter det, en sak jag gärna unviker att göra för det är oftast inte världens roligaste syn. Och nu har jag gett mig själv köpstopp, vilket nog glädjer gubben min. Vi har förvisso inte gemensam ekonomi men jag vet han blir ganska så knäpp på min shopping och jag vet också själv att det då och då har gått överstyr. Men det var ändå skönt att inse det för då kan man ta tag i det, inser man det inte själv så fortsätter man ju och då kan de gå illa.  Nu får jag dessutom ännu mindre från fk än innan för jag börjar plocka lite på mina lägstanivå dagar för att få det hela räcka. Och jag har ju räknat fel, jag får mammapenning tills mitten av april, men börjar inte jobba förän 2 maj. Så där är ca 2 veckor som jag inte får en endaste liten krona betalt. Så jag hoppas verkligen att där blir lite extra på Rusta eller inom kommunen så jag ska överleva det med. Nånting tillbaka på skatten får jag ju inte iaf.  Men jag fick ett glatt besked när jag diskutera min lön inom lss iaf, blev mycket nöjd kan jag säga :) .


Kommentarer
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Jag överväger att sätta ut mina ungar på Blocket dagligen.

2011-04-01 @ 14:16:09
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Anna

Grattis till löneförhöjningen eller vad man ska säga ;)

Kram Anna

2011-04-01 @ 22:54:51
URL: http://www.familjenmillberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0