Sista söndagen i mars

Och jag är trött trött trött. Blev en mycket sen natt och dessutom skulle man skruva fram klockan en timme. Inte alls uppskattat kan jag lova. Låt klockan vara liksom, varför hålla på att skruva fram den nu för att sen skruva tillbaka den igen i höst. Störtlöjligt!  Men men, jobbade i 4 timmar idag vilket var helt lagom. Stod i kassan och där var folk i stort sett hela tiden så timmarna gick rätt så fort. Shoppade lite sen, en vårjacka har jag letat efter nu ett tag men inte hittat nån sådär jättebra eller så har jag varit för snål för att köpa om jag hittat nån.  Så när jag stod i kassan så kom där en kund med en vit fin jacka till bra pris och jag bara "visst tusan, vi säljer ju också jackor" :) . Så nu shoppade jag en sånhär:

 JACKA UNI 

Också handlade jag ett linne med som är suveränt att ha under vita kläder som tenderar att vara lite genomskinliga:

LINNE

Och sen kunde jag inte motstå våra fina picknickfiltar för om vädret ska fortsätta vara såhär underbart så måste vi ju ge oss ut i det vackra och bara njuta. Men den har jag ingen bild på.

Imorgon har vi jobbmöte på MeAndI, ska bli skoj att träffa sina kollegor lite. Annars är veckan ganska så tom på planer. MeAndI träff på söndagen, 2 stycken så det känns skojsigt. Har 6 stycken bokningar i april men hoppas på minst 3 till. Har några som fundilerar.

Vad händer annars då? Inte mycket. Gått bredvid på jobbet där jag ska jobba lite i sommar och sen bli vikarie på. Och skulle där bli någon tjänst ledig så vet man aldrig om jag söker den.  Visserligen är jag en rätt social person och det blir en enorm ensamhet i jämförelse med jobbet jag har idag där man träffar massa folk dagligen. Men lönen är bättre och man har chans till högre tjänst. På Rusta har jag som sagt 50%. Visst, där finns extratider lite då och då men i grunden så har jag 50% och kommer inte bli höjd i tjänst. Ingen har högre tjänst, utom chefen och lagerchefen. Tycker det är sjukt dåligt men vad gör man??
Dieten går väl okej, fortsätter dricka mina noka drycker. Imorgon ska jag iväg och handla mera av det. Har inte ställt mig på vågen på någon dag nu men tror jag ligger rätt stilla än så länge. Men de ska ändras. Och mycket promenader ska det bli om vädret fortsätter vara fint.
Sen hoppas jag att där kommer lite bebisnyheter i veckan. Har en kompis som går höggravid och gör sitt bästa för att vräka ungen. En annan önskar att plutten stannat inne lite längre men det är ju för han kom på "fel! sida av året.

Isak fick sova hos mormor och morfar inatt förresten. Det hade gått superbra. Men igårkväll när vi lämnade honom och jag skulle gå så blev han lite ledsen så då börja nästan jag också gråta :( .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0