Vill någon vara så snäll och stanna tiden??

Tiden går på tok för fort och jag vill inte vill inte vill inte. Varje minut innebär en minut närmare dagis start. Ja, jag vet att jag är oerhört löjlig enligt vissa nu men så känner jag. Jag hade jättegärna gått hemma med Isak längre. Tyvärr är det en ekonomisk fråga de dära och dagarna tar slut nu för mig. Vi har redan snålat in i det längsta för att kunna gå hemma såhär länge. Jag pratade med dagis igår. Vi ska dit på information och lite sånt den 12 april och sen börjar inskolningen den 26 april. Det stämde att dom numera har 3 dagars inskolning, föräldern/föräldrarna är med hela dagen från 8.30 till kl 15 tis, ons, tors och sen på måndagen lämnar man för att gå och jobba. Men vi kommer utnyttja fredagen också till att han får vara där med oss först en timme och sen att vi kanske lämnar i 2 timmar för att se reaktionen. Hade gärna haft hela veckan men måndagen den 25 april är annandag påsk så dagiset är ju stängt då.
Måndagen den 2 maj börjar jag jobba på Rusta. Bad chefen att inte sätta morgontiden den dagen :P . Fast det var faktiskt för Isaks skull så han skulle få en mjuk dagis start och inte börja direkt med den längsta dagen 7-15.30 . Åh andra sidan så kommer inte det heller ske förrän till hösten för de dagar jag börjar morgon så kommer min mamma ha Isak på morgonen och lämna honom på dagis ca 9.30. Så längsta dagen för Isak på dagis blir 9.30 till 15,30. Sen har jag semester vecka 24,25,26 och därefter börjar jag jobba som personlig assistent inom Tomelilla kommun, sovande natt tjänst i 2 månader. Går på ett semestervik för att känna på ifall detta är något jag bör söka eller så. Jag tycker jobbet på Rusta mycket väl kan vara kul ibland, den största fördelen är att man träffar mycket folk vilket man ofta inte gör som personlig assistent. Men jag känner att jag kommer ingetvart, jag har mina 50% på Rusta och har jag tur så finns extratider att tillgå lite då och då men vi höjs inte i tjänst. Så vill inte jag ha det, det ger väldigt lite ut i börsen vill jag lova. Men så e de ju, alla jobb har sina för och nackdelar så vi får helt enkelt se. Den stora fördelen med detta är att Isak inte heller då behöver vara mycket på dagis. Han lämnas vid 7 tiden och sen kanske jag hämtar vid 12 tiden. Så har han precis ätit och vi kan gå hem och vila tillsammans :) .  Ja, det kommer nog bli toppen!

Hade egentligen planerat att vi skulle våldgästa barn med vattenkoppor så Isak kanske hinner få det innan dagisstart. Men kom på att det börjar bli lite sent för det. Det tar ca 3 veckor för det att bryta ut och sen varar det i ca 2 veckor vilket betyder att vi skulle missat inskolningen helt. Så det får va så med det. bara för det så kommer han få det den 2 maj haha! Då får Patrik ta semester =) .

Idag är vädret riktigt tråkigt så det får bli städ och tvättdag för oss minsann. Sen ikväll har jag min sista MeandI träff för veckan. Skulle haft en till helgen med men den blev inställd :( . Har haft 3 inställda träffar den här månaden så det är riktigt surt, min planering faller ju helt. Men men, vi får hoppas på att härliga april blir utan avbokningar :) . 
På lördag ska jag gå bredvid lite mer på jobbet jag ska va på i sommar, sen kommer det förhoppningsvis hit lite folk. Och på kvällen ska vi till Linda. På söndag är det bad i vanlig ordning och sen händer nog inte så mycket mera den dagen inte.

Har börjat dricka mina noka nu igen efter 1½ veckas uppehåll. Det smaka inte så illa som jag trodde det skulle göra efter att ha varit ifrån det lite. Imorgon kan jag äntligen iväg och handla mera, godast är att blanda vanilj och choklad ju :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Absolut!! Bacon är bra :) bara fett ju? Inga kolhydrater.

2011-03-24 @ 17:04:29
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0