23 maj 2011

Efter en härlig helg är det åter måndag. Men måndagar är bra för då är jag ledig och vi ska till öppet hus. Är något trött för jag låg vaken länge och såg en film som berörde mig väldigt illa. Den var något rörig men jag ska försöka förklara kortfattat vad den handla om.
En flicka på 4 år försvinner då hennes mamma (som är pundare) lämnar henne ensam i 2 timmar). Hennes släkting anlitar privat detektiv för att finna flickan. Mamman beter sig mest dumt och verkar strunta blanka tusan i att hennes dotter är försvunnen till en början men visar sen en annan sida av sig. Något händer i filmen så att dom skriver av fallet som att flickan är död (blir förlångt om jag ska gå in på varför). Privat detektiven ger sig dock inte helt och i slutändan så visar det sig att mammans egen bror har varit med i kidnappningen av dottern av anledning att mamman struntar i sin dotter, lämnar henne vind för våg ensam och grejer. Dottern har fått komma till överste polischefen (som en gång i tiden förlorade sin dotter). Han bönar och ber att privat detektiven ska hålla tyst för flickan kommer få det bra hos dom och dom kommer ge henne tid och kärlek. Men detektiven följer reglerna och anmäler, flickan kommer hem till sin mamma. Några dagar senare tittar detektiven förbi och då är mamman i full gång och ska gå ut på dejt, även fast hon inte riktigt fixat någon barnvakt. Hon dricker sin öl och kollar in sig själv i spegeln. När hon ska gå säger hon hejdå till tösen men ingen puss och kram eller något sånt.

Jag grät rätt ofta i denna filmen. Men det som gjorde mig mest ledsen var hur mamman kunde bry sig så himla lite om sin dotter. Jag kan verkligen inte förstå det någonstans. Ens barn är ju ens allt, jag vill inte ens tänka på hur jag skulle reagera om Isak försvann men jag hade vänt upp och ner på allt för att finna honom vill jag lova.


Nåväl, nog om det. 
Igår var det Barnens Dag på Tosselilla. Eller ja, igår också för det var ju på lördagen med men då var vi inte där.  Vi körde redan vid halv 10 hemmifrån för att slippa hemska köer för det vill jag lova att där är många som varnat mig samt frågat varför jag åker dit där just nu när där kommer vara sååååååå himla mycket folk....  Jag hade fribiljetter.  När dom öppnade klockan 10 så var där en del folk i väntan att komma in men inga jätteköer. Vi stod först i kön så vi kom ju in snabbt iaf. Och även vid 12 tiden då där förmodligen var som mest folk så var där ingen trängsel någonstans, inga köer någonstans utan väldigt fritt. Jag tyckte vi valde en mycket bra dag att vara på Tosselilla jag. Vädret var också bra, varken för varmt eller kallt. Stör mig på att jag inte tog med badkläderna men jag var ju så avskräckt av att alla mena på att där skulle vara så fullt så jag kände att jag inte ville bada med Isak om där skulle vara så mycket folk. Det ångra jag verkligen för det hade varit skönt med ett litet dopp. Men det var lika trevligt för det. Inte jättemycket för lilla Isak att hitta på bara, alla karusellerna krävde en minimumlängd på 90 cm även om man åkte med en vuxen. Men han var nog nöjd ändå :) .

  Studsa på jättebollen med pappa var väldigt skoj!

 Sen mötte vi ett stort monster minsann. Men han verka snäll.

 Min nyklippta stora kille

 Söta Dora var på plats. (Jag såg förjävlig ut på detta fotot men de bjuder jag på)


  Ja se det där med att rida hästapålle ingick verkligen inte bland favoritsysslorna inte......

En härlig dag. Vi var där fram till haöv 3 sen åkte vi och fikade hos Patriks föräldrar. Väl hemma slockna Isak gott efter en dag med aktiviteter.

Nu blir det öppet hus!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Jag såg också filmen.. jättehemsk. Framförallt när den lille pojken ligger död.. fruktansvärt. Jag fastnade verkligen i den och har tänkt på den idag. Och att det hade varit bättre om flickan hade fått stannat där hon var glad..

2011-05-23 @ 17:33:17
URL: http://phia.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0