Äntligen

Solen är äntligen tillbaka. Och vilken härlig energi man får av solen. Och energi behöver vi alla och jag känner att jag behöver lite extra just nu. Att börja jobba känns tungt och inte jätteroligt. Diskuterade det med chefen i förrgår, hur han kände om han tyckte att butiksjobb är något för mig att ens satsa på. Han sa att du är varken 100% rätt eller 100% fel men att jag får känna efter själv om jag tycker det är roligt. Han tyckte jag skulle göra en för och emot lista och sen kunde vi diskutera det. Jag ser redan nu ganska många emot argument, men så behöver jag också tänka om och bli lite mer positiv. Om man är mer positiv så brukar allt kännas så mycket lättare. JAg är dessvärre ganska så negativ, vet inte varför egentligen men det är något som har smugit så på mig och vill stanna tydligen. Men bara jag kan bryta mönstret så jag ska försöka vara lite mer positiv. Och inte bara med jobbet utom med allt.

Har varit en riktigt härlig dag idag, hade klipptid halv 10. Jag tog topparna och klippte sne lugg igen och Isak fick sig en riktigt ordentlig klippning med väldigt kort hår. Kan vara skönt för honom nu i sommar tycker jag. Till hösten ska jag klippa av lite mer på håret efter att solen slitet ut det samt färga och slinga. Det var inte speciellt lönt att göra nu innan.  Sen tog hon mina ögonbryn. Helt perfekta blir dom efteråt. Hon både plockar, klipper och använder rakblad för de små fjunen så det blir riktigt bra! Trivs bra med min hårfrisörska =) .
Efter frissan var vi på Bullen & Bönan tillsammans med Linn och Miller. Jag tog som vanligt "Berra" (En jumbotoast med kyckling, creme cheese, rödlök) mycket mycket god var den och denna gång var där smak på den. Både Isak och Miller är tydligen utsvultna barn och berättade för oss ordentligt om vi dröjde med att bjuda dom på något. Vi satt och babbla ganska så länge, men det blev varmt som tusan när solen brännde på mina jeans. Jag var ju inte beredd på att det skulle va sån härlig sommarvärme ute så jag hade klätt på mig bra medans Linn kom där i MeAndI:s underbara knickers byxor. Sen tog vi oss en lång (väldigt lång) runda. Lite backar och sånt, försökte hålla tillbaka flåset lite för att inte bevisa hur grymt otränad jag är samt med urdålig kondis :P . Efter en tur på Ica var klockan redan halv 2 och hög tid att gå hem och ge mat.   Men det första jag gjorde när jag kom innanför dörren här hemma var att in i duschen och raka benen så att jag också kan ta på mig mina knickers :) . Hade lite tankar att vi skulle gå till farmor Ing-Britt och låna hennes gräsmatta men Isak berättade att han var trött så nu kommer han nog sova en timme. Solen ger visserligen energi men man känner sig rent slut i hela kroppen när man varit ute i solen förlänge med.

Ikväll ska vi äta lyxburgare med potatisgratäng från Ingelsta kalkon och sallad till det. Köpte hem lite Ramlösa men nya smaker som ska bli gott att testa. Imorgon är det jobb (vill inte jobba i detta fina vädret), bara 4 timmar iaf. Och på söndag ska vi tillsammans med tusentals andra till barnens dag på Tosselilla. Har fortfarande en biljett över som jag inte har någon nytta av, verkar inte finnas någon som vill ha den. Så antingen tar jag med den och gör någon främling i kön lycklig eller så kastar jag den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vilken härlig dag! Tack för det trevliga sällskapet idag! Det passade oss kanon! Miller tyckte nog det var roligt att träffa Isak. Hoppas ni får en trevlig kväll! Vi hörs och ses

Kramar

2011-05-20 @ 15:49:03
URL: http://linnstern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0