Fredag den 13: de

Blev inte riktigt som planerat idag men får göra det bästa av det ändå.
Det blev iaf goda Bullen & bönan idag. Har verkligen fastnat för deras varma macka "Berra" , creme cheese, kyckling, tomat, rödlök. Fast den var lite granna smaklös idag, eller så är det jag som har fel på smaklökarna. Nåväl, det var gott ändå men brukar vara godare. Sen eftersom det är fredag och allt så unna jag mig Bullens egna Mocka kaffe. Hala glaset kaffe, resten vispgrädde, nötkross och noisett sås. Rena rama hälsokosten här  :P . Och även Isak fick lyx med pannkakor sylt och glass. Sen tog vi en tur till Ystad och Mekonomen att handla saker till Mustangen och hålla precis alla tummarna för att den ska funka sen. Isak sov i bilen sålänge.

Ställde mig på vågen i morse och jag har minsann gått ner 2 kilo bara på att börja jobba. Det är ju inte helt fy skam. 7 kilo totalt sen i december och ändå återstår 15 kilo. Och nu är jag trött på det, att bara ändra på kosten är väl bra men det krävs mer. Så jag ska bannemej köpa träningskort på Rehab huset och börja träna. Dötradigt, jag har gett det ett försök förr och avskydde det men vill man va fin får man lida pin heter det ju. Så nästa fredag ska jag ner och köpa ett träningskort efter att jag och Isak varit hos frisören och blivit fina i håret. Ska be om hjälp av en av deras tränare där att lägga upp ett tränings schema och det blir max 2 gånger i veckan. Allt är bättre än inget sägs det ju. Någon träningsnarkoman lär jag ju iaf aldrig bli....

Min sommar lär innehålla mer jobb än jag trodde förresten, chefen fråga mig igår om jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba även under min tjänstledighet och jag sa ja. Efter att ha gått hemma såhär länge så behöver jag allt extra jag bara kan få. Tjänar jag tillräckligt bra så kanske jag kan unna oss en utlandsresa....


Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Tycker du inte om promenader då? Kanske kan vara mysigt att gå med Isak i vagnen i rask takt? Billigare och man ska ju inte tvinga sig själv till att styrketräna om man tycker det är bottentrist för det ska ju vara roligt att gå ner i vikt!

2011-05-13 @ 18:21:54
URL: http://phia.bloggspace.se
Postat av: jessica

All rörelse är bra. Så två gånger i veckan är bättre än ingen gång:-)

2011-05-17 @ 14:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0