Ordet nej

Gud vad ordet NEJ jag framkalla känslor. Åtminstone för en liten gosse på 17 månader. Man blir förbannad eller helt otröslig när man inte får som man vill tydligen, hela världen går under. Dom fråga mig på dagis om han var lika mild och go hemma som där och jag svara NEJ! Här hemma har han humör :) . Men det ska dom få lov att ha dom små liven. Men ibland hade det varit skönt om humöret lugnat sig lite :) . Nu är han iaf uppe och går mer än han kryper. Och snart har han hela munnen full av tänder, där är 4 tänder som ännu inte är uppe och det är dom såkallade huggtänderna, men jag ser att iaf 2 är på väg nu varav en brutit igenom tandköttet lite.

Har hittat en sufflett till min nya sulky. Tycker ju den kanske är lite väl öppen och ikke ombonad så det kanske blir en sån. det tradiga är bara att jag gav ju 150:- för vagnen och suffletten är dubbelt så dyr som vagnen..... Men det blir ju billigt ändå. Men vi får se, kanske inte ens passar då min vagn är av äldre modell. Får in till babyproffsen en dag och kontrollera det hela.

Imorgon jobbar jag på Rusta, sen har jag 5 pass kvar där bara till semestern. Och ja, jag räknar redan dagarna. Jag känner mig inte motiverad på jobbet längre. Men vad ska jag göra istället? Om jag det visste!!

Skulle ju ha skaffat mig träningskort förra fredagen men ja, det har ju fortfarande inte h'änt. Är en typisk svensk som klagar mycket men gör lite åt saken. Dåligt och jag vet att jag inte kommer må bättre förrän jag själv tar tag i det men det tar emot. Mest för att jag vet att det är så satans tråkigt. Många säger att det blir roligt bara du märker att det ger resultat men nä, tyvärr. Det blir ändå inte roligt. Inte för mig, det funkar inte för mig. Jag tycker det är lika dötradigt ändå. Men jag ska ta tag i det. För jag ska inte se ut såhär. Ska se om jag kan få Elin att hjälpa mig lite ;) . Hon är jävligt duktig, jag hade ALDRIG orkat den utmaning hon gett sig på. Nyifkna? Läs då här: http://paraflaxdrinken.blogg.se/index.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0