Sköna maj

Gud vilket underbart väder alltså. Är så glad att jag är ledig och kan njuta av det. Jag är ingen utemänniska dessvärre men jag ska försöka ändra på den biten och bli en ute människa. Idag har jag varit ute en del och njutit av det. Men visst saknar jag verkligen en gräsmatta just nu. Vår uteplats består av grus och hård mark utan minsta tillstymmelse till grönt och är dessutom oftast ockupperad av 3 bilar. Mindre snyggt :) . Och visst, vi har gräsmatta på andra sidan planket, en riktigt tradig sådan. Får nog sända ett mail till mina kära hyresvärdar och fråga dom om vi inte kunde få dit någonting. Typ en gunda och rutchkana eller någon.  Men i vilket fall som så saknar jag verkligen en trädgård just nu. Så Isak fått leka och undersöka och jag kunnat njuta i en solstol. Det är tur att mina föräldrar har en gräsmatta vi kan utnyttja, Patriks föräldrar har ett soldäck med pool samt att typ 70 meter från vår lägenhet bor Patriks farmor och dit är vi också välkomna att njuta av solen. Så jag kommer nog absolut att utnyttja dessa i sommar. När Isak har sovit klart så tror jag det blir en runda till just gammelfarmor och njuta i hennes trädgård. För sen jobbar jag onsdag, torsdag, fredag. Borde vara förbjudet att jobba när det är så fint väder :) . Och korkad e man väl också som väljer att börja jobba nu till sommaren. Fast väljer och väljer, mammadagarna räckte inte mera. Dessutom har jag bara 5 veckor kvar på Rusta nu sen har jag semester. Och efter semestern börjar mitt sommarvik som personlig assistent ända fram till september. Och eftersom jag då jobbar sovande natt så har jag hela dagen på mig att njuta av solen som jag hoppas kommer skina mycket i sommar. Har så många tankar, planer och ideér om vad som ska göras i sommar.  Det ska bli Tosselilla, Skånes djurpark, Stockholm, skogsvandringar också hoppas jag på någon liten semester resa för oss alla 3 med. Men vi har väldigt svårt för att komma fram till vad och var. Och förhoppningsvis mycket bad, förra året gillade Isak inte alls det så vi får se hur det går detta året.

Imorgon är det vårfest på Isaks dagis. Dom kommer ha en liten teater sen tipsrunda och därefter korvgrillning. Låter riktigt mys och jag hoppas vädret är på vår sida. Men efter vad jag läst så ska solen stanna. Det blir PAtrik som både lämnar och hämtar imorgon för jag jobbar 7-16. Så det blir bara snabbt hem om och sen till dagis. Och samma för Isaks del. Patrik hämtar honom ca 16.20 och sen ska vi vara tillbaka kl 17.

Vad har ni andra för roliga sommarplaner? Kanske nåra ideér på vad man kan göra, var man kan åka??

Kommentarer
Postat av: Erika-Mitt Nya Liv

sv: Tack så mycket :) I pannan har Wille ett smultronmärke. Det försvinner oftast innan barnet fyller 1 år. Helt ofarligt.

2011-05-10 @ 15:23:53
URL: http://noonewantsforever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0