Julen över för i år

Då var alla julklappar utdelade för detta året. Isak fick förstås flest av oss 3 men Patrik fick rätt många han med. Själv har jag visst inte varit snäll så jag fick knappt några :-) . Fast de jag fick var rätt dyra.
Jobbat har jag också gjort och det är inte över än. Jobbat sen i fredags och ska jobba idag och imorgon också sen ledigt fram till söndag.
I söndags fira vi jul med Patriks familj. Jag skulle eg jobba till kl 18 men det var lugnt i butiken och vädret var inte alls roligt. Kl 16.30 begav jag mig hemåt men hade jag vetat exakt hur illa det var så hade jag stannat i Ystad för det var hemskt ute på vägarna och jag hade hjärtat i halsgropen mer än en gång. Men fram kom jag. Efter litet julbord så bjöds vi på helstekt kalkon med potatis och sås. Sååååå gott, ska nog införa det som tradition varje år.
Isaks kusin Cornelia fick sen agera tomte. Isak fick i julklapp:
Bamse filmer, Kläder med Bamse från oss
Filmer med Pippi Från farmor & farfar
Fiskespel, Grodspel, Nallebjörn från sin gudfar

Sen gröt. Tycker inte alls om gröt men tog lite i hopp om att få mandeln men inte detta året heller. Fick 2 paket i alla fall. Muffinsformar och bok med cupcake recept.

Julafton jobbade jag också fram till 14.30. Hann lagom hem till Kalle som jag tittade lite halvhjärtat på medans jag klädde mig för kvällen. Efter Ferdinand så stängde vi tv:n för att köra till julfirande i glivarp där min älskade familj var samlade. Först då infann sig en härlig julstämning i mig. Den som jag brukar ha från novembers början har lyst med sin frånvaro hela december men igår kom den till mig. Det var en skön känsla.
Tomten kom och dela ut lite julklappar, resten hjälpte barnen till att dela ut. Denna dag fick Isak
Bärbar dvd från oss
Leksaksdator från mormor & morfar (plus att dom betalar lite av hans resa i januari)
Pyjamas med Bamse på av moster Jennie med familj
500:- från mormor Asta
Säkert något mer men detta kommer jag på just nu.
Själv fick jag 80:- i euro av mamma & pappa, 1000:- av mormor och filmbox utav Isak & Patrik

Pappa läste ur julevangeliet innan gröten och efter gröten spela Anders fina jullåtar på sin trumpet. Riktigt stämningsfullt.
En riktigt god jul blev det! Hoppas er också var bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0