Ännu en blogg om träning

Att ta hand om sig själv via bra kost och motion är superbra. Vad man dock måste förstå är att det kräver en hel del av en och man behöver gå in i det helhjärtat för bra och varaktigt resultat. Går man in halvhjärtat så blir resultatet därefter. Och slutar du går du upp igen. Tråkig men sann ekvation. För min del så väntar jag in motivationen för jag har lärt mig att det är inte lönt att börja innan den infinner sig. Utan motivation så blir det jojo bantning. Jag behöver ändra livsstil där jag vet hur jag lagar nyttig mat, där jag finner orken att göra detta samt få in motion som en helt naturlig sak i vardagen. Att gruppträning inte passar mig har jag ju kommit fram till. Jag sporras inte det minsta av andras framgångar. Gläds åt andra ja, men sporras inte alls. Att där dessutom tränar en person som gjorde hela min högstadietid till en mardröm och trackade på mig som fan över att jag var så fet motiverar mig inte extra. Men hon är ju duktig som tränar, skit samma att hon i övrigt är en elak bitch, huvudsaken är att man tränar för då är man bra......

Jag kommer komma dit, jag är på väg dit. Dit till ett hälsosammare liv. Jag har bara det sista stora steget kvar dit. Steget där motivationen tar över latheten. Det kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0