Detta eviga tjat

I varje tidning och ja överallt står det och det börjar bli sjukt tjatigt. Maten och att äta rätt och det är ju dom som redan äter rätt som delar infon för dom ska ju vara duktiga och heela hela jävla världen. Folk VET vikten av att äta rätt och röra sig och om där finns någon som har missat detta så lär den människan i fråga inte bry sig. Ihop med alla dessa texter om hur viktigt det är så står det också "man har ett val". Men va fan liksom om man har ett val och någon väljer att äta fel och inte röra på sig så är det ju fens val så låt människan vara. Jag är så trött på denna fras att "alla har ett val" . För tar man inte rätt val så ska det klagas. Skriv då för fan inte att man har ett val för att sen böla om val som tas!!!
Sen är det där med att det är så dåligt att äta fel och inte röra sig så mycket enbart riktat till en överviktig. Om en person som t.ex min sambo äter fel så bryr sig ju ingen. Han skulle kunna äta pizza dagligen utan att gå upp ett kilo och ingen hade brytt sig men gör jag likadant så är det ju hemskt. För jag har ju övervikt så jag ska inte äta sånt. Men om det nu klassas som dålig mat så är det väl dåligt för alla?? Inte bara det överviktiga. Han dricker massa cola också dagligen och rör sig inte något speciellt men det reageras det inte på, där är ingen som är på honom om att träna för han är ju smal... Men hallå, röra sig borde väl ALLA!!
Och denna jävla träning också. Jag är så trött att bara läsa om det så där finns noll sug. För gruppträning då alltså. Där fanns 2 pass jag fastnade för men jag känner inte att jag kan prioritera min tid till träning. Jag har redan ett jobb där jag jobbar både kväll och helger plus att jag är iväg på meandi träffar så att dessutom lämna Patrik med Isak ytterligare 3 ggr i veckan är inget alternativ. Därmed inte sagt att jag bara sitter på min röv, äter chips och kollar tv. Jag gör lite saker man kan träna hemma och går ut och går med vagnen. Borde kanske göra som alla andra och skriva om varje träningspass jag gör och starta runkeeper var gång jag går så folk kan berömma mig och ge mig en klapp på axeln men nä, tror jag klarar mig utan.

Gud vad skönt att få skriva av sig lite :-) . Nu blir det frukost och sen väntar en lång dag på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

HÅLLER MED DIG!

2012-09-14 @ 08:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0